پایگاه‌های سوادآموزی در البرز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3869923
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

پایگاه‌های سوادآموزی در البرز راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از راه‌اندازی پایگاه‌های سوادآموزی در این استان خبرداد و گفت: در تمامی این پایگاه‌ها، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن به افراد تحت پوشش، مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و توانمندسازی افراد ارائه می‌شود.

پایگاه‌های سوادآموزی در البرز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، علیرضا رحیمی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، 16دی در نشستی مشترک با معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از فعالیت بیش از ۲۰ مرکز فرهنگی، سرای محله، فرهنگسرا، خانه هنرمندان و اماکن ورزشی تحت پوشش این سازمان در کرج خبر داد.
وی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از مسائلی است که باید با همکاری نهضت سوادآموزی و دیگر دستگاه‌ها محقق شود، افزود: این سازمان آمادگی همکاری به منظور ترویج سوادآموزی و مهارت‌های شهروندی به شهروندان در فضاهای مذکور را دارد.

رحیمی گفت: در این زمینه باید تفاهم نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و شهرداری کرج منعقد شود تا بتوانیم پایگاه های نهضت سوادآموزی را در سطح شهر فعال کنیم.

در ادامه یونس جاویدنسب، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار حدود ۵۸ هزار نفر بیسواد و کم سواد در سطح استان البرز وجود دارد، گفت: به دلیل مهاجرت‌های مختلف به این استان و شهر کرج، طی سه سال گذشته این آمار افزایش یک و نیم برابری داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ریشه کنی بی‌سوادی در البرز و شهر کرج را نیازمند همکاری بین بخشی سایر دستگاه ها از جمله شهرداری دانست و افزود: با توجه به رویکرد مطلوب سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، در آینده ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پایگاه‌های سوادآموزی در تمامی فرهنگسراهای شهر خواهیم بود.

جاویدنسب بیان کرد: در تمامی این پایگاه‌ها، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن به افراد تحت پوشش، مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی، توانمندسازی افراد و دیگر مهارت‌ها نیز به آن‌ها ارائه داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha