مرزبانی از اعتقادات و فرهنگ با گسترش سواد رسانه‌ای
کد خبر: 3869251
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
رئیس سازمان فضای مجازی سراج تأکید کرد:

مرزبانی از اعتقادات و فرهنگ با گسترش سواد رسانه‌ای

کانون خبرنگاران نبأ ــ منصور امینی گفت: مرزبانی از اعتقادات دینی و حفاظت از فرهنگ ایرانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند گسترش آموزش همگانی سواد رسانه‌ای است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ منصور امینی، رئیس سازمان فضای مجازی سراج در همایش معرفی گوشه‌ای از دستاوردهای شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی با اشاره به ابعاد، آسیب‌ها و فرصت‌های رشد حوزه مجازی و آینده‌پژوهی رسانه‌ای و تأثیرگذاری شبکه ملی اطلاعات، گفت: شیوه آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها با سرعت بالایی در حال تغییر به شیوه مجازی است و در آینده آموزش‌ها مبتنی بر شبکه و اینترنت ارائه خواهد شد و تمامی اشیاء به شبکه اینترنت وصل می‌شوند.
رئیس سازمان فضای مجازی سراج در ادامه با اشاره به اینکه کارآفرینی دیجیتال و اقتصاد دیجیتال در عرصه کسب و کارهای نوظهور فراز و فرودهای قابل توجه‌ای را در بر دارد، افزود: امروزه در کشور ما پردازش‌های مبتنی بر بستر اینترنت غیرقابل کنترل شده است و مهار، مدیریت و مکانیزم هوشمندانه این بستر نیازمند توجه بیشتر قوه مجریه و دیگر دستگاه‌های مرتبط حاکمیتی را می‌طلبد.
امینی اضافه کرد: مرزبانی از اعتقادات دینی و حفاظت از فرهنگ ایرانی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند گسترش آموزش همگانی سواد رسانه‌ای است. همچنین با گسترش هجمه فرهنگی دشمن و با توجه به تمایل ذائقه عمومی و تأثیر رسانه‌های تصویری در دوره کنونی لازم است از این ابزار در جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت، بهترین استفاده ابزاری شود.
علی‌اکبر رائفی‌پور، پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز در این همایش با بیان اینکه افسران جبهه ایمان و مجاهدان عرصه مقاومت رسانه‌ای آتش به اختیار می‌جنگند، تصریح کرد: بعد از دوران هشت سال جنگ دفاع مقدس با تأکیدات بصیرت‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند به ضرورت جنگ فرهنگی رسیدیم.
وی ادامه داد: ساختارهای ما بعد از پیروزی انقلاب، برای ساختار جنگ رسانه‌ای و فرهنگی آماده‌سازی نشده بود و این بخش نیاز به تحول و توسعه‌یافتگی علمی و دانش‌بنیان داشت.
رائفی‌پور اظهار کرد: امروزه در کشور در عرصه تولیدات رسانه‌ای اتفاقات خوبی در حال رخدادن است و جریان دانایی‌محوری را ایجاد کرده است. ما باید به ظرفیت‌های جدید فکر کنیم و به آن وسعت و غناء دهیم و وظیفه خودمان را که انتقال و مخابره پیام است؛ در حوزه میدانی آتش به اختیار انجام بدهیم تا موجب خنثی‌سازی تهاجم رسانه‌ای دشمنان شود.
این محقق با بیان اینکه آموزش نحوه تولیدات فاخر، ارزشی و درآمدزا در عرصه هنرهای رسانه‌ای باید اولویت کاری یک رسانه انقلابی و تخصصی باشد، اضافه کرد: آموزش اقشار مستعد و توانمند در راستای تولیدات رسانه‌ای، می‌تواند تشکیل‌دهنده یک اقدام اجتماعی و فرهنگی جریان‌ساز و درآمدزا جهت تبیین، روشنگری و مطالبه‌گری در ارائه تحلیل و محتوا باشد.
رائفی‌پور با بیان اینکه اخلاص در کارها موجب گشایش درها به‌صورت معجزه‌آسایی می‌شود، گفت: حمایت مادی و معنوی و مدیریت محتوا به تقویت و غنای تولیدات رسانه‌ای کمک شایانی می‌کند و این‌گونه کارها با اخلاص، برکت پیدا می‌کند.
این پژوهشگر با تأکید بر اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شهروندان جامعه از اوجب واجبات است، اظهار کرد: تمامی کارهای ما به‌ویژه فعالیت‌های بنیادین فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و مجازی ما باید پیوست اقتصادی داشته باشد.
در پایان این آئین از صاحبان 15 طرح شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی تجلیل شد.
یادآور می‌شود، همایش معرفی گوشه‌ای از دستاوردهای شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، ۱۲ دی‌ماه در سالن اجتماعات کوثر مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.
حامد فکوری
انتهای پیام
captcha