ائمه جماعات مطالبه‌گری از مسئولان را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 3868147
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

ائمه جماعات مطالبه‌گری از مسئولان را در اولویت قرار دهند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ائمه جماعات مطالبه‌گری از مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم محل را در اولویت قرار داده و این روحیه مطالبه‌گری باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پررنگ‌تر باشد.

ائمه جماعات مطالبه‌گری از مسئولان را در اولویت قرار دهندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 10 دی ماه در نشست میثاق طلبگی که با حضور طلاب و روحانیون شهر شاهدیه برگزار شد با اشاره به اینکه اولویت سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه جایگزینی امام محله به جای امام جماعت است اظهار کرد: ائمه جماعات در مساجد خود باید پاسخگوی تمام نیازهای مردم آن محله باشند.

وی افزود: روحانیون نباید تنها به مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه اکتفا کنند بلکه باید به دنبال بصیرت بخشی در حوزه مسائل روز جامعه به مردم باشند.

نجیمی گفت: امام محله باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در محل آنها را ساماندهی و از آن در جهت حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی محل بهره بگیرد.

وی مطالبه گری از مسئولان در جهت رفع مشکلات مردم محل را از مهمترین ویژگی‌های یک امام محله دانست و افزود: اگر روحانیون یک محل یا یک شهر در موضوعی ید واحد شده و آن را از مسئولان مطالبه کنند قطعا مسئولان راهی جز پاسخگویی نخواهند داشت.

نجیمی تصریح کرد: این روحیه مطالبه گری باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پررنگ‌تر و جدی‌تر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم توجه به بحث تربیت نسل برای آینده نظام تاکید کرد و گفت: امام محلات باید نوجوان و جوانان را به فراگیری علوم دینی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان شبکه سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده اند افزود: متاسفانه ما در حوزه شبکه سازی در خواب غفلت به سر می‌بریم و اگر دراین حوزه اهتمام جدی نداشته باشیم با خسارت‌های جبران ناپذیری در آینده روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام دهقان، امام جمعه شاهدیه نیزدر این نشست گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از جریان نفوذی است که سال‌ها پیش مقام معظم رهبری بارها برا آن تاکید داشته اند اما متاسفانه مردم و مسئولان آن را جدی نگرفتند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن اکنون حضور مردم درانتخابات را نشانه گرفته تا از این طریق جمهوریت نظام را زیر سئوال ببرد.

دهقان به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: مردم نسبت به این شرایط دارای گلایه های به حقی هستند که مسئولان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام
captcha