طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در 40 مسجد البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 3864347
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در 40 مسجد البرز اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان گفت: این طرح در ۴۰ مسجد از مساجد محوری استان کلید خورد که ۱۳ مسجد از این ۴۰ مسجد در کرج و مابقی از سایر شهرستان‌های استان انتخاب شده‌اند.

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در 40 مسجد البرز اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، حسین فاضلی، رئیس کل دادگستری البرز، 24 آذر در مراسم افتتاح طرح سراسری «هر مسجد یک حقوقدان» که شامگاه یکشنبه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) کرج برگزار شد، اظهار کرد: تحول از مهمترین مباحثی است که دستگاه قضا پس از تغییرات جدید به دنبال آن است.
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های تحولی باور جدی دستگاه قضا است، ادامه داد: عموم مردم هم خواهان این تحولات هستند و از آن استقبال می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم بر بحث تحول در دستگاه قضایی تاکید زیادی دارند، افزود: با رویکرد جدید در دستگاه قضا به دنبال تحولات مثبت در این دستگاه با حفظ اصول و مبانی تعیین شده هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: در این راستا برنامه‌هایی از سوی ریاست دستگاه قوه قضا ارائه شد که این برنامه‌ها به سند تحول قضایی تبدیل و در نهایت درنهایت در قالب طرح تحول قوه قضاییه در تیر ماه به استان‌های مختلف ابلاغ شد.
فضلی تصریح کرد: گزارش ۱۰۰ روزه‌ای تدوین و به ریاست قوه قضاییه و دستگاه‌های مرتبط ارائه شد و در نهایت برنامه تحولی استان تدوین شد تا بتوانیم از طریق این برنامه کیفیت خدمت رسانی به مردم را بالا ببریم.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان اضافه کرد: این طرح در ۴۰ مسجد از مساجد محوری استان کلید خورد که ۱۳ مسجد از این ۴۰ مسجد در کرج و مابقی از سایر شهرستان‌های استان انتخاب شده‌اند.
فاضلی تاکید کرد: در راستای این طرح خانم‌ها قبل از نماز ظهر و عصر و آقایان هم بعد از نماز مغرب و عشاء می‌توانند خدمات و مشاوره حقوقی دریافت کنند.
وی گفت: سعی می شود حداقل هفته ای یک روز میز خدمت برای ارائه مشاوره حقوقی در این ۴۰ مسجد داشته باشیم.
این مسئول اضافه کرد: در مصلی های نماز جمعه هم این خدمت به صورت دائمی ارائه می‌شود و یک همکار قضایی حضور می یابد و به سوالات مردم پاسخ می دهد.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت: با اجرای این طرح شاهد ارتقای دانش و اطلاعات نمازگزارانی هستیم که به مساجد مراجعه می‌کنند.
فاضلی افزود: با ارائه مشاوره حقوقی از سوی کارشناسان منتخب امیدواریم مراجعه‌کنندگان با کمترین مشکل حقوقی مواجه شوند و کمترین مراجعه را به دستگاه قضا داشته باشند.
وی گفت: امیدواریم مردم قبل از انجام اموری که ممکن است آنان را به تشکیل پرونده قضایی ناچار کند از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مستقر در مساجد بهره بگیرند.
این مسئول بیان کرد: موشکافی پرونده‌های قضایی ای که قبلا مختومه شده‌اند و هدایت طرفین پرونده‌های قضایی برای صلح و سازش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha