اخلاق‌مداری؛ لازمه برگزاری انتخابات سالم
کد خبر: 3863392
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

اخلاق‌مداری؛ لازمه برگزاری انتخابات سالم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه نظرآباد اخلاق‌مداری را لازمه برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: از مردم شریف و ولایتمدار خواستارم در انتخاب نماینده خود دقت کنند و دین خود را به دنیای هیچکس نفروشند.

اخلاقمداری؛ لازمه برگزاری انتخابات سالم

حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، در ارتباط با انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: در هر کشوری انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری است که انتظار می‌رود مردم و مسئولین نیز با رعایت شئونات دینی و اصل اخلاق مداری در برگزاری انتخاباتی سالم گام بردارند.

وی همچنین با اشاره بر نقش تأثیرگذار مثلث مردم، کاندیداها و مسئولان در برگزاری انتخابات خواستار رعایت اخلاق و تقوای سیاسی از سوی این سه قشر شد.

امام جمعه شهرستان نظرآباد در ادامه گفت: ابتدا کاندیداها باید بدانند از هر وسیله و راهی برای رأی آوردن استفاده نکنند و اگر حقیقتاً شوق خدمت دارند باید توجه کنند که خادم واقعی کسی است که اغراق و وعده دروغین، خرید رای و سوءاستفاده از افکار عمومی در فعالیت های انتخاباتی‌اش دیده نشود.

موسوی افزود: مردم هم باید هوشیار بوده و دین خود را برای دنیای برخی دیگر نفروشند چراکه شرکت در انتخابات یک فریضه است که حفظ و تقویت هرچه بیشتر نظام را در پی دارد و شناسایی، انتخاب و حمایت از فرد اصلح در آن بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص رفتار مناسب مسئولان برگزاری انتخابات نیز یادآور شد: همواره اصل بی‌طرفی مطرح بوده و هست که در همین راستا از مسئولان برگزاری انتخابات نیز خواستارم با بی‌طرفی کامل و صرفاً در جهت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری گام برداشته و کلیه امکانات موجود را بطور عادلانه برای تمام کاندیداها استفاده کنند و به نفع یا علیه کسی اقدام نکنند و بدانند اولویت مصلحت مردم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظرآباد در پایان صحبت‌های خود در تشریح ویژگی‌های یک نماینده مردمی اصلح که اقشار مختلف جامعه در انتخاب خود باید به آنها دقت کنند گفت: تدین، ساده زیستی، آشنایی حقیقی با مشکلات فعلی مردم، دارا بودن روحیه خدمت، ولایت‌مداری، استکبارستیزی، شجاعت، مقدم دانستن مصلحت و منافع نظام بر منفعت حزب و گروهی خاص و... از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که یک نماینده باید داشته باشد لذا از عموم مردم شریف و ولایتمدار خواستارم در انتخاب نماینده خود دقت کنند و مجدد تأکید می‌کنم دین خود را به دنیای هیچکس نفروشید.

انتهای پیام
captcha