اجرای طرح «یاد یاران» در مدارس شاهد البرز
کد خبر: 3863380
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

اجرای طرح «یاد یاران» در مدارس شاهد البرز

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح «یاد یاران» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شاهد این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «یاد یاران» در مدارس شاهد البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به اجرای طرح یاد یاران در مدارس شاهد اشاره و اظهارکرد: با اجرای این طرح دانش‌آموزان و معلمان با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار می‌کنند و رشادت‌های رزمندگان اسلام ، شهدا و جانبازان دفاع مقدس به نسل چهارمی‌ها منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در کشور ما آسایش و آرامشی وجود دارد به برکت ایثارگری‌ها و فداکاری شهدا و جانبازان است، خاطرنشان کرد: بازگویی خاطرات دوران دفاع از زبان خانواده معظم شهدا و جانبازان از دیگراهداف اجرای این طرح در مدارس البرز است.

فهمیده از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ متعالی الگو و سرمشق برای تعالی و شکوفایی درجامعه یاد کرد و یادآورشد: دراین دیدارها کارشناسان حوزه تربیت نیز ازویژگی های شاخص شهدا و ایثارگران در دفاع از کشور برای دانش‌آموزان سخن می‌گویند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: غبارروبی وعطرافشانی گلزار شهدا، دل نوشته به شهدا و برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این طرح در مدارس استان است.

فهمیده با بیان اینکه در برنامه جنگ نرم دشمن، جوانان هدف اصلی هستند، اضافه کرد: آنها با نشانه گرفتن اعتقادات و باورهای جوانان می‌خواهند زمینه‌های نفوذ را فراهم کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسند که اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند سدی در مقابل نقشه‌های دشمنان باشد.

 

انتهای پیام
captcha