نقش زنان را در جامعه جدی بگیریم
کد خبر: 3863105
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

نقش زنان را در جامعه جدی بگیریم

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نظرآباد با بیان اینکه زنان و دختران نیمی از جمعیت جامعه و پرورش‌دهندگان آینده‌سازان این مرز و بوم هستند، گفت: باید نقش زنان را در جامعه جدی بگیریم و به آنها فرصت بروز دهیم.

نقش زنان را در جامعه جدی بگیریم

راضیه نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نظرآباد در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به وضعیت بانوان در شهرستان نظرآباد اظهار کرد: در مجموع ۴۹ درصد از جمعیت شهرستان نظرآباد که شامل حدودا ۷۳هزار نفر می شود را زنان به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: از این تعداد ۷۹ بانوی ملی پوش، دو قهرمان جهان، ۱۳۵ مادر شهید، ۵۵ همسر شهید، ۱۵۵هنرمند، ۱۰۱۴زن ناتوان جسمی و حرکتی و۲۷۰۰ بانوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نظرآباد یادآور شد: باتوجه به اینکه نظرآباد دارای ظرفیت‌های غنی تولیدی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده و از نام‌آوران سطح استان و کشور است، نمی‌توان از نقش حائز اهمیت بانوان و افتخارآفرینی‌های آنان در این عرصه چشم پوشی کرد.
این مسئول با تاکید براینکه باید نقش زنان را در جامعه جدی بگیریم و به آنها فرصت بروز دهیم، گفت: زنان و دختران نیمی از جمعیت جامعه و پرورش‌دهندگان آینده‌سازان این مرز و بوم هستند که همواره تلاش شده بیش از پیش به امورات مرتبط با آنان و تقویت توانمندی‌هایشان اقدام شود که از جمله آنها می‌توان به برگزاری همایش بزرگ قدردانی از دختران افتخارآفرین در بخش‌های مختلف علمی، هنری، ورزشی و...، تجلیل از قهرمانان ورزشی خانم و ایجاد رغبت و اشتیاق بیشتر در آنها، اجرای طرح یکشنبه‌های سلامت زنان برای اولین بار در سطح استان در راستای توجه ویژه به سلامت زنان و... اشاره کرد.
نظری در خصوص برپایی بازارچه صنایع دستی بانوان بیان کرد: حسب دستور فرماندار محترم شهرستان نظرآباد در جهت حمایت از بانوان کارآفرین و تولیدکننده در سالی که مزین به نام رونق تولید است و ضرورت حمایت از تولید ایرانی که خودکفایی ملی را در پی خواهد داشت در حال برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم هنردست زنان کارآفرین در نظرآباد هستیم.
وی ادامه داد: قطعا اجرای طرح نامبرده افزون بر حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان، در عرضه بی‌واسطه محصولات با قیمتی مناسب‌تر به شهروندان نیز اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha