تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت البرز
کد خبر: 3862715
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون تا 22 آذر تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت البرز

ناصر مقدم، مدیرکل ارشاد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار خواهد شد، که گروه‌های امتحانی شامل ترجمه ومفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآنکریم، آموزش‌های الکترونیک هستند.
وی افزود: حد نصاب قبولی در آزمون برای اعطای گواهینامه، امتیاز حداقل ۷۰ در آزمون کتبی و امتیاز حداقل ۸۰ در آزمون الکترونیکی است.
این مسئول زمان برگزاری آزمون شفاهی را ۵ تا ۱۶ اسفندماه اعلام کرد و گفت: زمان آزمون کتبی روز پنج‌شنبه، ۳ بهمن‌ و زمان آزمون الکترونیکی نیز ۲۵ و ۲۶ دی‌ امسال است.
مقدم با تاکید براینکه برای شرکت در آزمون شفاهی پذیرش در آزمون کتبی الزامی است، گفت: برای آزمون کتبی دو هزار نفر در البرز شرکت کرده‌اند و با احتساب تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی تا مهلت اعلام شده، تعداد شرکت‌کنندگان به پنج هزار نفر می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون گفت: سنجش کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز آموزش قرآن کریم، ایجاد انگیزه میان مردم به‌ویژه جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و شناسایی نخبگان و استعدادهای قرآنی از جمله اهداف مهم این آزمون است.
مقدم با بیان اینکه ثبت‌نام این آزمون از ۱۲ آبان آغاز و تا ۱۲ آذر ادامه داشت، افزود: با توجه به استقبال شرکت کنندگان ثبت نام به مدت یک هفته و تا 22 آذر تمدید شد.
وی در پایان گفت: تمامی امور مربوط به ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha