مطالبه‌گری؛ ویژگی بارز دانشجوی انقلابی
کد خبر: 3861823
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

مطالبه‌گری؛ ویژگی بارز دانشجوی انقلابی

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: دانشجوی انقلابی باید ذهن فعال، طراح و مطالبه‌گر داشته باشد و خواسته‌ها را به بایدها تبدیل کند و خود را به کارهای کوچک گذرا محدود نکند.

مطالبه‌گری؛ ویژگی بارز دانشجوی انقلابی

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام و المسلمین سید‌محمد هاشمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج، 13آذر در مراسم روز دانشجو با بیان اینکه روز دانشجو، روز شکوه و عظمت تفکرات جوان و ایده‌آل‌نگر و ایده‌آل‌خواه است، گفت: جوانان این مرز و بوم به ویژه اهالی معرفت باید با تلاش خود به اقتدار پرچم جمهوری اسلامی ایران کمک کنند و همواره آن را سرافراز نگهدارند تا زمینه‌های ظهور ولی‌الله اعظم(عج) فراهم شود.
وی افزود: امروز دانشجو باید از بحث مطالبه‌گری عبور کند و به بحث بایدآفرینی برسد زیرا در صورتی که مطالبه گری ها مستمر و مداوم‌ نباشد در حد مطالبه خواهد ماند و تبدیل به محصول نخواهد شد.
هاشمی عنوان کرد: باید توجه داشت که دانشجویان در حوزه سیاسی چه خواسته‌هایی دارند؟ مجلسی را می‌خواهند که خاصیت داشته باشد یا نداشته باشد؟ نماینده فعال می‌خواهند یا مصلحت‌نگر؟ وکیل و وزیری را می‌خواهند که اداره کننده باشد یا تحول‌آفرین؟
وی با تاکید براینکه در سیستم‌های دموکراسی، ساختارها باید بر اساس ایده‌آل‌های ذهن‌های فعال برنامه‌ریزی و بر اساس توانمندی‌ها حرکت کند، افزود: اینکه در سیستم‌های مدیریتی ناله کنیم که نداریم، نمی‌شود یا نمی‌توانیم، دردی را دوا نمی کند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج اذعان کرد: یکی از ایرادات فضای انتخابات ما این است که در مناظرات تلویزیونی که زمان انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود از ابتدا چهار نفر از آن‌ها پوچ هستند و تنها به منظور دفاع از کاندیدای دیگر آمده‌اند؛ در این شرایط مردم چگونه باید انتخاب کنند؟
این مسئول با بیان اینکه هنوز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نمی‌دانند نماینده یک کشور هستند نه یک شهر، افزود: باید با آگاهی و هوشیاری نمایندگان اصلح را انتخاب کنیم تا در صحن مجلس گره‌گشا باشند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب افزود: در این دستور راهگشا مشخص شد که باید بایدساز باشیم و اگر درصدد به دست آوردن چیزی هستیم باید حرکت کنیم تا تصمیم عملی شود. کسانی که در مقابل «نیکسون‌»ها ایستادند و به شهادت رسیدند، هزینه دادند و از مردم انتظار دارند امروز تا جایی که می‌توانند مبارزه کنند و کوتاه نیایند و مقاومت یعنی همین.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی کرج بیان کرد: دانشجوی انقلابی باید ذهن فعال، طراح و مطالبه‌گر داشته باشد و خواسته‌ها را به بایدها تبدیل کند و خود را به کارهای کوچک گذرا محدود نکند.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات سیستم‌ مدیریتی ما این است که برای یک زمان محدود و کوتاه فکر می‌کنیم اذعان کرد: اگر تجارت کنید و یا هر شغل دیگری داشته باشید تا زمانی که جهانی فکر نکنید نمی‌توانید تجارت منطقه را فتح کنید. باید جهان شمول فکر کرد. اگر جوانان ما نگاه کلان داشته باشند بسیاری از تصمیمات را کنار می‌گذارند و از فکر خود برای تصمیمات بهتر استفاده می کنند و خداوند نیز به آن ها استقامت و پایداری عطا می‌کند.

انتهای پیام
captcha