برگزاری پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد البرز
کد خبر: 3858090
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

برگزاری پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد البرز

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» همزمان با سراسر کشور در کتابخانه‌‌های مساجد البرز نیز در حال اجراست.

برگزاری پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد البرز

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به برگزاری پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد استان اشاره و اظهار کرد: این طرح در سراسر کشور، ویژه کتابخانه‌‌های مساجد و عموم نمازگزاران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شده است، افزود: این طرح به مدت یک سال هر شنبه در تمامی مساجدی که کتابخانه دارند اجرا خواهد شد و محوریت اصلی اجرای طرح، کتابخانه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

این مسئول با بیان اینکه این طرح سه مرحله دارد، اظهار کرد: مرحله اول این طرح به‌گونه‌ای است که کانون‌های فرهنگی مساجد با مشورت امام جماعت مسجد کتابی با محوریت توجه به قشر کودک و نوجوان که مورد اشاره و توصیه مقام معظم رهبری نیز باشد و یا هر کتاب ارزشی را که سبب ارتقای معرفت و یا اخلاق جوانان باشد (البته موضوع کتاب باتوجه به نیازسنجی مناطق قابل تغییر است) شناسایی می‌کنند و در مرحله دوم، امام جماعت مسجد در فاصله میان نماز مغرب و عشاء یا بعد از اقامه نماز، خلاصه‌ای از کتاب منتخب را برای نمازگزاران بازگو می‌کند تا معلومات و معارف اهل نماز افزایش پیدا کند.

شکری با بیان اینکه در صورت نبود امام جماعت در مسجد قرائت کتاب توسط مسئول کانون فرهنگی، کتاب‌دار و یا مسئول کتابخانه انجام می‌شود، افزود: مرحله سوم این طرح انس با کتاب معرفی شده است؛ لذا حلقه‌های مطالعاتی توسط نمازگزاران تشکیل می‌شود و راجع به کتاب خوانده شده تبادل‌نظر انجام می‌گیرد و انتقادات، سؤالات و شبهات مطرح و پاسخ داده می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز هدف اصلی اجرای این طرح را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتب ارزشی که مورد توجه و توصیه مقام معظم رهبری است دانست و گفت: این کتب با رویکرد توجه به کودک و نوجوان انجام می‌شود تا در این بازه زمانی اقامه نماز مغرب و عشاء توجه بیشتری به مبحث کتابخوانی شود.

 

انتهای پیام
captcha