برگزاری نمایشگاه نماز در مدارس البرز
کد خبر: 3858029
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

برگزاری نمایشگاه نماز در مدارس البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از برگزاری نمایشگاه‌های نماز با مشارکت دانش‌‍‌‌آموزان خبرداد و گفت: این نمایشگاه‌ها به مدت یک ماه در مدارس استان دایر است.

برگزاری نمایشگاه نماز در مدارس البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز به برگزاری نمایشگاه نماز در مدارس استان اشاره و اظهارکرد: هدف ازبرپایی این نمایشگاه‌ها ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها در سالن و نماز خانه مدارس البرز به مدت یک ماه دایر شده است، افزود: دراین نمایشگاه‌ها آثار هنری دانش‌آموزان پیرامون اقامه نماز به نمایش درآمده است تا پیام‌های آموزشی این فریضه الهی به دانش‌آموزان انتقال یابد.
این مسئول با بیان اینکه نماز به عنوان یک فریضه واجب و الهی همواره مورد تاکید و توجه پروردگار متعال بوده است، یادآورشد: همواره بر اهمیت نماز نیز در آیات مختلف قرآن‌کریم تاکید شده است .
فهمیده تصریح کرد: برگزاری اجلاس نماز فرصت مناسبی است که دستاوردهای این واجب الهی ازجوانب مختلف مورد توجه و نظر مسئولان امر و خانواده‌ها قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: ترویج فرهنگ نماز یکی از برنامه‌های شاخص سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آموزش و پرورش البرز است که از آن جمله می‌توان به اهدا محصولات فرهنگی نماز به دانش‌آموزان، انتقال پیام‌های آموزشی با موضوع نماز، دکلمه، مسابقه، نمایشگاه، اقامه نمازجماعت در اولین روز مهر و دعوت از خانواده معظم شهدا برای بیان خاطرات و توصیه‌های فرزندان شهیدشان در زمینه نماز اشاره کرد.
وی با بیان اینکه از اقامه نماز به عنوان رفتار و وظیفه‌‌ای دینی یاد می‌شود، افزود: خداوند این فریضه دینی را در پنج وعده روزانه مقرر کرده است که از مهمترین اثرات آن تقرب به خداوند و دریافت رحمت بی‌کران اوست.
فهمیده در پایان تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش البرز برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان، برگزاری ۹ پیش اجلاس نماز را در دستور کاری قرار داده است.

انتهای پیام
captcha