نماز جمعه؛ فرصتی برای پیگیری مطالبات مردمی
کد خبر: 3857919
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

نماز جمعه؛ فرصتی برای پیگیری مطالبات مردمی

گروه اجتماعی- امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با تاکید براینکه نماز جمعه بهترین فرصت برای پیگیری مطالبات مردمی است، گفت: اگر امام جمعه مطالبات مردمی را به موقع و درست به گوش مسئولان برساند بسیاری از اعتراضات مردمی به کف خیابان‌ها کشیده نخواهد شد.

نماز جمعه؛ فرصتی برای پیگیری مطالبات مردمی

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب و حلقه واسط حاکمیت و مردم است.
وی افزود: در نماز جمعه هم اراده‌ای که از جانب حاکمیت هست به گوش مردم می‌رسد و هم مطالبات به حق مردم از تریبون نماز به گوش حاکمیت می‌رسد.
مختاری بیان کرد: امام جمعه وظیفه دارد بدون توجیه کردن اشتباهات هیچ گروهی، اهداف کلان نظام را به مردم برساند و سخن مردم را هم به گوش مسئولان برساند و مأمنی برای افراد مستضعف جامعه باشد و با روی باز آن‌ها را بپذیرد و با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند.
امام جمعه ساوجبلاغ با تاکید براینکه نماز جمعه بهترین فرصت برای پیگیری مطالبات مردمی است، اضافه کرد: خطیب نماز جمعه باید ارتباطات اجتماعی بالایی داشته باشد و از مشکلات مردم به صورت نزدیک آگاه باشد تا بتواند به بهترین شکل مطالبات مردمی را به مسئولان برساند تا آن‌ها بتوانند در شرایط عادی یا شرایط بحرانی تصمیمات درست را اعمال کنند.
وی ادامه داد: اگر امام جمعه مطالبات مردمی را به موقع و درست به مسئولان برساند بسیاری از اعتراضات مردمی به کف خیابان‌ها کشیده نخواهد شد و مردم اطمینان خواهند داشت که وسیله‌ای برای رساندن مطالبات خود به مسئولان دارند.
مختاری تصریح کرد: مسئولان بلند پایه نظام موظف‌اند گوش شنوایی در مقابل صحبت‌های ائمه جمعه داشته باشند تا ظرفیت اجتماعی بزرگ نماز جمعه کارکرد لازم را ایفا کند.
وی تاکید کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) نماز جمعه هدیه‌ای از طرف خدا به جمهوری اسلامی است؛ مردم باید آن را بستری برای انتقال مطالبات خود به مسئولان بدانند و در حفظ آن تلاش کنند و در نقطه مقابل مسئولان نیز بدانند حرف امام جمعه مطالبه مردم است و رسیدگی به آن از بسیاری از سو استفاده‌های دشمن جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha