تخلف از چشم ناظران انتخاباتی پنهان نمی‌ماند
کد خبر: 3857349
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

تخلف از چشم ناظران انتخاباتی پنهان نمی‌ماند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با بیان اینکه در آستانه انتخابات برخی به فکر نیروهای زیرمجموعه خودشان افتادند و هدیه و شام می‌دهند، گفت: این‌ کارها تخلف است و قطعاً از چشم ناظران دور نمی‌ماند.

عده‌ای با پول بیت‌المال فالوده می‌خورند/ تخلف از چشم ناظران پنهان نمی‌ماند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله محمد‌مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 24 آبان در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از نهادهای نظارتی و امنیتی استان البرز در رابطه با نظارت بر رفتار کاندیداهای مجلس گفت: از عزیزان دستگاه امنیتی و اطلاعاتی استان تشکر می‌کنم، محکم ایستاده‌اند و قصد دارند کسانی که صلاحیت ندارند، تأیید نشوند.

وی افزود: بنده هم از این موضوع حمایت می‌کنم؛ ما در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم؛ آقا هم فرموند جلوی کسانی که در مقابل قانون گردن‌کلفتی می‌کنند کوتاه نیایید.

امام جمعه کرج ادامه داد: به‌ویژه افرادی که قصد ورود به مجلس قانون‌گذاری دارند خودشان، فرزندشان، همسرشان بی‌قانونی کنند و التزام عملی به نظام نداشته باشند قابل قبول نیست. همچنین کسانی که الان مسئولیتی دارند و اصرار دارند که افراد فاسد و مفسدی را در دستگاه‌ها بر سر کارها بگذارند و تهدید می کنند؛ ما زیر بار نمی‌رویم و الحمدلله دستگاه‌های امنیتی در این راستا حساسیت لازم را دارند.

این مسئول با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در یزد گفت: بارها گفتیم که مسئولان اجرایی به جای تئوری‌پردازی باید مشمول فضای کارشان باشند و فکر نکنند با فرافکنی و شلوغ بازی مردم دست از مطالبه‌گری و سوال کردن بر می‌دارند.

حسینی همدانی گفت: همه چیز را دادیم و چیزی از غرب نگرفتیم و حالا هم که غرب بدعهد شده قطره چکانی و با احتیاط امتیازات داده شده را بر می‌گردانند و اسمش را هم می‌گذارند دفاع از عزت ملی!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: مسئولان شهر و استان با افرادی که در معرض کاندیدشدن هستند این طرف و آن طرف نروند. شهردار، بخشدار، مدیرکل در این ایام با افرادی که زمزمه کاندیدا شدنشان مطرح است در انظار عمومی و مجالس می‌روند و اگر چنین موردی دیده شود هر دو مورد اتهام هستند.

وی بیان کرد: چطور شده این روزها و در این ایام همه به فکر نیروهای زیرمجموعه خودشان افتادند و هدیه و شام می‌دهند و از پول بیت‌المال فالوده می‌خورند؟ در وضعیتی که حتی گاهی نمی‌توانند حقوق نیروهای خودشان را بدهند شام می‌دهند و آقایی را که قصد شرکت در انتخابات دارد دعوت می‌کنند. این‌ها تخلف است و قطعاً از چشم ناظران دور نمی‌ماند. البته مردم هم باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: عوض نکردن مسئولی که خائن است و به بیت‌المال دست درازی می‌کند به بهانه اینکه دم انتخابات است و نمی‌توانیم به ترکیب مدیران دست بزنیم حرف قابل قبولی نیست و جلوی فساد را باید گرفت.

حسینی همدانی با انتقاد از تغییر نام یکی از مراکز فرهنگی استان البرز گفت: دیده می‌شود برخی اسم‌ها را هم به شکل خاصی تغییر می‌دهند؛ اسم یک مجموعه‌ای را از «شهید چمران» به «کیش» تغییر داده‌اند و زیرش نوشته‌اند شهید چمران سابق! این را به شکل سابق برگردانید تا مطالب دیگری را در این زمینه بیان نکرده‌ایم.

وی در بخش دیگری ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: در آیات قرآن‌کریم به اخلاق و منش بزرگ رسول خدا و عظمت شخصیت ایشان اشاره شده است و به گفته امیرالمومنین(ع)، رسول خدا بر دروغگویی اصحاب خود بسیار حساس بود و اگر دروغی از آن‌ها می‌شنید دیگر به آن افراد اعتنایی نداشت.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اکنون در ایام مقارن با گرامیداشت مقوله وحدت هستیم اما گاهی از تریبون‌ها حرف‌هایی می‌شنویم که نشان از عدم توجه به این مسئله است، بیان کرد: امروز همه می‌بینند که آمریکای مستکبر نمی تواند در مقابل ملت ایران پاسخ و حرکتی داشته باشد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه اکنون عملکرد کلی نظام با توجه به مسائلی که پیش رو دارد خوب است، افزود: دولت در حال پیگیری مشکلات است، فشار حداکثری از جنبه مشکلات مالی بر ایران در حال شکست است، درست است که شرایط سختی داشتیم اما مردم به خوبی مقاومت و ایستادگی کرده‌اند و در حال گذر از این فشارها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اکنون در مرحله دیگری از جنگ با دشمن هستیم، آنوقت عده‌ای از کمبود بودجه و اینکه نمی‌توانیم نفت کشور را بفروشیم سخن می‌گویند، عنوان کرد: آیا این سخنان خدایی ناکرده خط دادن به دشمن و اینکه فشارهای حداکثری بر ملت ما بیشتر شود نیست، آن‌ها می‌گویند نباید تولید سلاح داشت و باید کارهای دیپلماتیک انجام داد.

وی خطاب به مسئولان دولت گفت که چرا برنامه‌های عملیاتی و اقتصادی را خود دنبال نمی‌کنید و به دیگر دستگاه‌ها و نهادهای کشور می‌تازید و در ادامه افزود: بیشتر پروژه‌هایی که اکنون در کشور به مرحله افتتاح می‌رسد ثمره کار و تلاش نهادهایی است که برخی مسئولان دولت از آن انتقاد می‌کنند؛ در صورتی که آن نهادها شفاف کار کرده و گزارش کار نیز دارند.

حسینی همدانی با بیان اینکه دلیل این فرافکنی برخی مسئولان دولت برای چیست، بیان کرد: نمی‌شود برای توجیه سیاست‌های غلطی که دارند مواردی مانند تحریف تاریخ اسلام را داشته باشند؛ چون رسول خدا پیمان‌هایی با گروه‌های مختلف داشت و همه افراد جامعه نیز بر اساس پیمانی که با حضرت داشتند کار می‌کردند، در کنار آن پیمان‌هایی نیز با دیگر کشورهای خارجه داشتند اما هیچگاه پیامبراکرم(ص) دوبار با دشمن وارد پیمان نشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئولان اجرایی به جای تئوری‌پردازی و ارائه نظریه باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرند، گفت: آن‌ها فکر نکنند با فرافکنی و شلوغ‌بازی و نشانه‌های غلط دادن موجب می‌شوند که مردم دست از پرسش و مطالبه‌گری در این خصوص بردارند، مردم برای پیدا کردن علت تخلفاتی که بروز پیدا کرده سؤال می‌پرسند و آن را پیگیری می‌کنند.

وی با تأکید براینکه مسئولان دولت باید پاسخ دهند که با سرمایه مردم چه کرده‌اند، عنوان کرد: آن‌ها سرمایه‌ای وسیع برای رشد و ارتقای کشور در اختیار داشتند باید در مورد هزینه کرد آن پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha