هفته وحدت؛ فرصتی برای تقویت انسجام جهان اسلام
کد خبر: 3855809
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

هفته وحدت؛ فرصتی برای تقویت انسجام جهان اسلام

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، هفته وحدت را فرصتی مناسب برای افزایش همبستگی، یکدلی و انسجام جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان باید با پرهیز از تفرقه و اختلافات در مسائل جهان اسلام، همسو و هم‌جهت حرکت کنند.

هفته وحدت؛ فرصتی برای تقویت انسجام جهان اسلام

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا، هفته وحدت را فرصتی مناسب برای افزایش همبستگی، یکدلی و انسجام جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان باید با پرهیز از تفرقه و اختلافات در مسائل جهان اسلام همسو و هم‌جهت حرکت کنند تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام حفظ شود.

وی یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حرکت کرده و به یکدیگر کمک کنند و سرمایه‌های خودشان را علیه دشمنان به‌کار گیرند، ما هم باید این رهنمود را چراغ راه خود قرار داده و درس بگیریم.

این مسئول با تأکید براینکه مسلمانان در طول تاریخ شاهد تلاش دشمنان برای برهم زدن وحدت بین آن‌ها بوده‌اند و با حربه‌های مختلف سعی کرده‌اند اندیشه‌های ناب محمدی را در جهان هستی از بین ببرند، گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج اخلاق و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) دارد؛ چرا که اگر سنت گران‌سنگ آن حضرت بین جوامع اسلامی گسترش یابد خود به خود اتحاد و همدلی بین آنان نیز ایجاد می‌شود.

ولایی‌برحق با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) به‌عنوان پیام‌آور الهی در طول عمر مبارک خود تمام سعی و تلاش خود را برای همبستگی بین مسلمانان برای رسیدن به کمال و سعادت آن‌ها به کار برد و رنج‌ها و مصیبت‌های فراوانی را متحمل شد، گفت: اکنون ما به‌عنوان مسلمان و پیرو حضرت محمد مصطفی(ص) سزاوار نیست بر طبل اختلاف بکوبیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: همه ما باید دین خود را به رسول اکرم(ص) ادا کنیم و با تأسی از آن بزرگوار همه در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای نبوی و همچنین پاسداری از میراث گرانقدر ایشان تلاش کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم همه مسلمانان و جامعه اسلامی در انتظار حق حرکت کنند و از محورهای حق و وحدت همانند کلام خدا و سنت نبوی جدا نشوند.

انتهای پیام
captcha