سومین مجمع مشورتی زنان در آذربایجان‌غربی کار خود را آغاز کرد
کد خبر: 3853681
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

سومین مجمع مشورتی زنان در آذربایجان‌غربی کار خود را آغاز کرد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی به عنوان سومین استان در کشور است که مجمع مشورتی زنان در آن فعال و از امروز و با انتخاب اعضای هیات رییسه رسما کار خود را آغاز کرد.

سومین مجمع مشورتی زنان در آذربایجان‌غربی کار خود را آغاز کرد

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، امروز، 9 آبان، در جلسه انتخاب هیات رییسه پارلمان مشورتی زنان استان که در سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان سومین استان در کشور است که مجلس مشورتی زنان در آن فعال و از امروز و با انتخاب اعضای هیات رییسه رسما کار خود را آغاز کرد.

وی افزود : بر اساس اساسنامه تدوین شده در این مجمع اهداف مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مدنظر بوده  که در این راستا باید توانمندی‌های بانوان استان در عرصه‌های مختلف شناسایی و کمک‌کاری برای مسئولین اجرایی باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره و گفت: بهترین راه تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خود، حضور در صحنه‌های انتخابات است لذا باید زمینه‌های لازم برای حضور افراد توانمند و شایسته به عنوان کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی در انتخابات اسفند ماه امسال باید فراهم شود.

در ادامه این جلسه، پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی بیان کرد: تشکیل پارلمان مشورتی زنان در ۱۷ شهرستان  بعنوان یکی از ابزارهای تحقق افزایش مشارکت زنان در رسیدن به توسعه پایدارو متوازن و به‌عنوان بازوی مشورتی دفتر زنان و خانواده در جهت اجماع نظر مسئولانه در حوزه تصمیم گیری‌های منطقه‌ای و محلی به شمار می‌رود .

علیلو با بیان اینکه تشکیل این پارلمان مشورتی گام ارزشمندی بود که در آذربایجان‌غربی به عنوان سومین استان کشور تشکیل شد، اظهار کرد: این پارلمان نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان بر اساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه انتخابات اعضای هیات رییسه مجمع مشورتی بانوان برگزار و خانم‌ها عبداله‌زاده از بوکان، قادری از اشنویه، مسرت از میاندوآب، قریشی از پیرانشهر، احمدی از چایپاره، فتاح پور از سردشت، حاجی پور از ارومیه به عنوان اعضای اصلی و همچنین خانم‌ها اسکندری از مهاباد، افراسیابی از ارومیه، شاه حسین‌زاده از ارومیه و عنایتی از تکاب و رضایی از شاهین‌دژ به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha