آغاز دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه
کد خبر: 3852053
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

آغاز دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه

گروه فرهنگی- دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی با حضور مسئولان استانی، شاعران آیینی کشور، عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اقشار مختلف مردم امروز، اول آبان ماه در کانون ولایت شهرستان قروه آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، شهلا مژده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: در مکتب حسینی می‌طلبد هرکسی به فراخور توان خود قدمی هرچند اندک در نشر و گسترش این حماسه جاودانه در جهان هستی بردارد.
وی با اشاره به جایگاه زبان گویای شعر و شاعری در نشر ارزش‌ها افزود: ازآنجای که شعر بااحساس سروکار دارد، مسیری جذاب برای رساندن ندای حقیقت به گوش آزادی‌خواهان جهان است و کنگره شعر عاشورایی بستر بسیار مناسبی برای ظهور این مسیر است.
مژده به روند برگزاری این کنگره اشاره و عنوان کرد: فراخوان برگزاری دوازدهمین کنگره در مردادماه امسال به سراسر کشور ارسال و در بین انجمن‌های فرهنگی ادبی اعلام شد و آثار دریافتی از سوی شاعران تا ۱۵ مهر جمع‌آوری و برای ارزیابی و تعیین آثار برتر در اختیار هیئت‌داوران کنگره قرار گرفت.
وی بیان کرد: تعداد ۲۸۱ اثر در بخش اصلی زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال با موضوع نهضت عاشورا و شهید و شهادت و همچنین بخش ویژه با موضوع شهدای استان کردستان و مدافعان حرم به دبیرخانه این کنگره ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اعلام کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان ۶۴ نفر را آقایان و ۳۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دادند که از این افراد ۸ نفر در مقطع تحصیلی دکترا، ۳۲ نفر کارشناسی ارشد، ۶۴ نفر کارشناسی، ۱۸ نفر دیپلم و ۴۶ نفر زیر دیپلم هستند.
وی یادآور شد: داوران این دوره از کنگره شعر عاشورایی قروه را «بهروز سپید نامه»، «عبدالجبار کاکایی» و «سعید بیابانکی»، «منصور دولتی» بر عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha