نیاز امروز جامعه مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی است
کد خبر: 3852024
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

نیاز امروز جامعه مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: نیاز امروز جامعه مدیرانی با روحیه‌ جهادی و انقلابی است و مسئولان نباید دنبال تجملات باشند.

نیاز امروز جامعه مدیرانی با روحیه‌ جهادی و انقلابی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، امروز، اول آبان، در جلسه اخلاق ویژه مدیران که در شرکت گاز استان برگزار شد، با اشاره ایام رحلت رسول اکرم(ص) به روایتی از فرمایشات پیامبر پرداخت کرد و اظهار کرد: پیامبر ما را از سخن‌چینی و غیبت نهی کرده است و متأسفانه با گسترش فضای مجازی، سخن‌چینی و غیبت در جامعه بیشتر شده است.

وی افزود: پیامبر(ص)، جامعه را از دروغ نهی کرده و اگر در جامعه‌ای دروغ گسترش یابد آن جامعه از بین می‌رود و از قهر بین جوامع هم هشدار داده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیامبر( ص) انسان را از نشستن در جوار افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند نهی کرده و به شدت نفی شده، گفت: به انسان‌های ظالم نباید اعتماد کرد و از دادن پست‌های مدیریتی به افرادی که ظالم هستند باید پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌ها امانت بوده و مدیران نباید به این امانت خیانت کند، بیان کرد: بر اساس فرمایش پیامبر(ص) هر کس در پرداخت دیون و یا اضافه کاری و حقوق برادر مسلمان خود و کارکنان کم‌کاری کند و یا نگه دارد خدواند رزق و روزی او را نگه می‌دارد و این هشدار ایشان باید مورد توجه جدی مدیران باشد.

وی خواستار تسریع در دستورات اداری و امورات ارباب رجوع توسط مدیران شد و تأکید کرد: گاهی مشاهده می‌شود یک مجوز دو ماه طول می‌کشد در حالی‌که می‌توان در یک روز صادر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی همچنین از تجمل‌گرایی در مدیران انتقاد کرد و گفت: ساختمان‌های اداری نباید مایه فخر ادارات و سازمان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha