برگزاری ۱۳۲ برنامه به‌مناسبت دهه وقف در استان مرکزی
کد خبر: 3852008
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

برگزاری ۱۳۲ برنامه به‌مناسبت دهه وقف در استان مرکزی

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای ۱۳۲ عنوان برنامه در استان ویژه دهه وقف خبر داد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ وقف و توسعه وقف‌های قرآنی از اولویت‌های برنامه‌ای اداره‌کل اوقاف استان است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، اول آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌منظور تشریح برنامه‌های دهه وقف برگزار شد، گفت: این دهه از شنبه، 4 آبان شروع شده و تا سیزدهم همین‌ماه ادامه دارد.

وی «وقف، بهره‌وری از موقوفات و رونق تولید»، «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت»، «وقف، خدمات اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفان»، «وقف، بقاع متبرکه زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب»، «وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی»، «وقف، مهدویت و تمدن نوین اسلامی»، «وقف، توسعه پژوهش فناوری‌های دانش‌بنیان»، «وقف، مؤسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی» و «وقف، رسانه تکریم واقفان خیراندیش» را شعار روزهای این دهه نامید.

واحدی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) در 68 بقعه همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز ماه صفر در 86 بقعه مراسم عزاداری انجام می‌شود.

وی از اعزام 12 مبلّغ اعزامی، 58 مبلّغ بومی ویژه دهه وقف به نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: برنامه‌های این ایام در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این مقام مسئول برپایی مراسم سخنرانی، خیمه‌های معرفت، نشست‌های تخصصی با گروه‌ها و صنوف مختلف همچون اداره‌کل آموزش و پرورش استان، حوزه علمیه، اصحاب رسانه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای وقف، عیادت از بیماران، عطرافشانی بقاع شاخص، برگزاری کلاس آموزش سبک زندگی اسلامی و دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان را از جمله برنامه‌های در دستور کار بیان کرد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از 7 سوئیت هتل‌آپارتمان در شهرستان خنداب تا پایان دهه وقف خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه جلوه‌های وقف، برگزاری جام فوتسال تحت عنوان «احسان ماندگار»، برپایی خیمه معرفت در 12 بقعه، مسابقه پیامکی، آزادسازی زندانیان از محل موقوفات مربوطه و کمک خیرین در 17 ربیع را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

حجت‌الاسلام واحدی به برگزاری 132 عنوان برنامه در دهه وقف اشاره کرد و گفت: شعار امسال نیز مانند سال‌های قبل همه واقف باشیم است، نهادینه کردن فرهنگ وقف و توسعه وقف‌های قرآنی از اولویت‌های برنامه‌ای اداره‌کل اوقاف استان است.

انتهای پیام
captcha