شهادت سیدمصطفی خمینی سرآغازی برای انقلاب‌ اسلامی بود
کد خبر: 3851948
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

شهادت سیدمصطفی خمینی سرآغازی برای انقلاب‌ اسلامی بود

گروه فرهنگی- عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: شهادت سیدمصطفی خمینی سرآغازی برای انقلاب اسلامی بود که با تلاش و استقامت ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید و پیروز شد.

شهادت سیدمصطفی خمینی سرآغازی برای انقلاب‌ اسلامی بود

حجت‌الاسلام‌‌ محمود اصغری، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سیدمصطفی خمینی، اولین فرزند امام خمینی(ره) در سال ۱۳۰۹ به دنیا آمده و از کودکی در محیط مذهبی و علمی رشد کرد و بعد از گذراندن آموزش‌های مرسوم در مکتب خانه‌ها و دوره دبستان، به حوزه علمیه قم وارد گردید تا علوم و تحصیلات حوزوی را آموزش ببیند و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی، سطوح عالی و دوره خارج فقه و اصول، در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد دست یافت.

وی با اشاره به افزود: ایشان با برنامه‌ریزی غرب و دسیسه شرق در یک مرگ مشکوک به شهادت رسیدند و شهادت ایشان سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی گردید که امام خمینی(ره) زمانیکه خبر شهادت فرزند خود را شنیدند، فرمودند که مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی است.

اصغری ادامه داد: مراسم ترحیم و اربعین که برای ایشان در قم برگزار شد نقطه آغاز انقلاب بود و رژیم شاه در مسجد اعظم را بست و مردم که در صحن مسجد حضور داشتند را بعد از اتمام سخنرانی امام خمینی(ره) شروع به شعار دادن نمودند که نقطه عطفی برای شروع انقلاب اسلامی بوده و مردم این نهضت عظیم را ادامه دادند تا در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این نهضت به ثمر نشست و پیروز شد.

عضوهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به برخی از آثار ایشان اشاره نمود و بیان کرد: مرحوم سیدمصطفی خمینی دارای مقام علمی بالایی بودند که دارای آثاری از جمله اصول فقه، تقدیراتی در درس‌های امام خمینی(ره) می‌باشد که بیانگر مقام علمی او است که اگر شهید نمی‌شدند از مجتهدان بزرگ بودند.

وی ادامه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهادت ایشان یک شهادت مشکوک بوده که رسانه‌های گروهی آن زمان به این مسئله نپرداختند، گفت: هدف عوامل شهادت وی جریحه‌دار کردن قلب امام خمینی(ره) بود ولی این حضرت با درایت و صبر خود چنین فرمودند که  "این طور قضایا مهم نیست، خیلی پیش می‌آید، برای همه مردم پیش می‌آید و خداوند تبارک و تعالی الطافی دارد به ظاهر و الطافی خفیه است."

انتهای پیام
captcha