110 هزار میلیارد تومان؛ درآمد سازمان تأمین اجتماعی
کد خبر: 3851669
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
سالاری اعلام کرد:

110 هزار میلیارد تومان؛ درآمد سازمان تأمین اجتماعی

گروه سلامت ــ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درآمدهای کلی این سازمان را 110 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

میزان در آمدهای سازمان تأمین اجتماعیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های دانش بنیان با بیان این خبر که خروجی نشست‌هایی که با شرکت‌های دانش بنیان داشته، صدور بخشنامه‌ای مبنی بر ایجاد فضای کار اشتراکی بوده که امروز ابلاغ می‌شود، در پاسخ به مطالبات رؤسای شرکت‌های دانش بنیان گفت: اخذ با دقت حق بیمه از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تحقق تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال کارمندان آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت، این سازمان را موظف کرده که بدون دریافت حق بیمه به فعالان ۲۶ صنف در کشور خدمات ارائه دهد و رئیس جمهور دستور داده که فعالیت‌های این بیمه از بنگاهداری به سهامداری سوق داده شود، تصریح کرد: مجموع منابع سازمان تأمین اجتماعی اعم از حق بیمه دریافتی و سود حاصل از فعالیت‌های شرکت‌های شستا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالی است که هزینه تأمین اجتماعی در سال جاری ۱۲۴ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد از عملکرد تعدادی از کارفرمایان که ضریب‌های خود را با معرفی افراد غیرشاغل در شرکت‌شان تکمیل می‌کنند، یادآور شد: ما مکلف به ممانعت از بروز خطا در این زمینه هستیم.
 
سالاری با بیان اینکه بخشنامه‌ها در تأمین اجتماعی در حال تجمیع و شفاف شدن هستند، اظهار کرد: در جلسات تجمیع بخشنامه‌ها به طور قطع تمام ذی‌نفعان باید حضور داشته باشند چرا که تأمین اجتماعی امانتدار کارگران است.

وی عنوان کرد: ترکیب بدنه هیأت امنا را تأمین اجتماعی تعیین نمی‌کند از سوی دیگر ورودی پرونده‌های تأمین اجتماعی به شعب تشخیص زیاد است بنابراین در تلاش هستیم با استقرار هیأت‌های حل اختلاف اقناعی در شعب و تنقیح بخشنامه‌ها ۶۰ درصد اعتراض‌ها را قبل از طرح شکایت به شعب رسیدگی کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: ممکن است شعب ایراداتی در اجرای بخشنامه‌ها به لحاظ تفسیر اشتباه و ... داشته باشند که در جهت شفاف سازی در این بخش وارد عمل خواهیم شد، همچنین در مورد وضعیت قرارداد‌های تک نفره، یک نفر به نمایندگی از روسای شرکت‌های دانش بنیان تخلفات صورت گرفته را به سازمان تأمین اجتماعی گزارش دهد.
انتهای پیام
captcha