رئیس‌جمهور کره جنوبی دست به دامان رهبران دینی شد
کد خبر: 3851649
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

رئیس‌جمهور کره جنوبی دست به دامان رهبران دینی شد

دیگر رسانه‌ها ــ «مون جائه این»، رئیس جمهوری کره جنوبی از رهبران و مسئولان مذهبی این کشور خواسته است تا برای حل معضلات اجتماعی به دولت کمک کنند.

به گزارش ایکنا، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش داد، وی در ملاقاتی با رهبران ادیان و مذاهب در این کشور تاکید کرد که ادیان نقش مهمی در حل و فصل معضلات و شکاف های اجتماعی دارند.

وی گفت که کره جنوبی دچار تفاوت ها و شکاف های ایدئولوژیک و بیرحمی های اجتماعی شده است و لازم است که برای حل چنین مشکلاتی جامعه مذهبی به دولت و کشور مساعدت کند.

او به موضوع فساد به عنوان یک نمونه از چالش‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت که ما می‌خواهیم یک واحد مستقل برای مبارزه با فساد مقام‌های عالی رتبه تشکیل دهیم و در این راستا کمک ادیان و مذاهب می‌تواند مفید باشد.

وی به نزدیک شدن به انتخابات در آوریل ۲۰۲۰ پرداخت و گفت که برای مثال در چنین شرایطی اختلافات سیاسی نیز افزایش می‌یابد و به سرعت باعث بروز شکاف‌های اجتماعی می‌شود و در این زمان کمک‌های بیشتری برای دولت نیاز خواهد بود.

رئیس جمهوری کره جنوبی که برای اولین بار در هشت ماه گذشته با مسئولان مذاهب مختلف در کره جنوبی ملاقات می‌کرد، اضافه کرد : ساختارهای مذهبی می‌توانند به تقویت وحدت در کشور مساعدت کنند.

او اختلافات با کره شمالی را نیز یادآورد شد و گفت که حتی در مواجهه با مسایلی که مرتبط به کره شمالی است، این چرخه‌های مذهبی می‌توانند کمک حال کشور باشند.

به دنبال بروز اعتراضات گسترده در کشور به اقدامات چو کوک وزیر دادگستری و خانواده وی و متهم شدن او به فساد مالی، دولت در تلاش بوده است تا راه‌های مختلف را برای مبارزه با فساد طی کند و در این راستا از مذاهب نیز کمک خواسته است.

رییس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که برای برقراری ثبات و وحدت در کشور هر تلاشی لازم است، انجام می‌دهد اما به کمک ساختارهای دینی و مذهبی نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha