افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال/ حمایت از زیست‌بوم کارآفرینی
کد خبر: 3851648
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال/ حمایت از زیست‌بوم کارآفرینی

گروه فناوری اطلاعات ــ بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال با هدف کمک به اشتغال‌زایی و تولید ثروت در حوزه محتوای دیجیتال افتتاح شد.

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال افتتاح شدبه گزارش ایکنا؛ اولین نهاد توسعه اشتغال پایدار در رسته فناوری اطلاعات و ارتباطات ذیل برنامه اشتغال فراگیر با عنوان بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال امروز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران کسب و کار‌های بخش خصوصی حوزه انیمیشن و استارت‌آپ‌های این حوزه افتتاح شد.

در این مراسم ابوالحسنی، بنیانگذار و مؤسس بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال، امروز را آغاز رسمی عصری جدید برای تولید محتوا دانست که پایه کسب و کار و تولید ثروت و کارآفرینی است. در حال حاضر به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌ایم که می‌توانیم در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی بر مبنای محتوای دیجیتال یک بنیاد ملی داشته باشیم.
 
در ادامه عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهمیت کسب‌وکارها و اشتغال‌زایی حوزه دیجیتال در جهان، گفت: در سال 2016 حدود چهار تریلیون دلار حجم تبادلات تجاری حوزه دیجیتال بوده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2023 به شش تریلیون دلار برسد اما سهم ما از این حجم مبادلات به نسبت جمعیتی که داریم کم است.

پیروز حناچی، شهردار تهران، نیز طی سخنان کوتاهی با پرداختن به مشکلات اساسی شهر تهران مثل آلودگی و ترافیک، اظهار کرد: از طریق فضای دیجیتال می‌توانیم بر روی آلودگی و ترافیک شهر تهران تأ‌ثیرگذار باشیم و با زیرساخت‌هایی که در شهرداری تهران وجود دارد و همکاری که در شورای فناوری شهرداری تهران به وجود آمده است فضای کسب و کار بیشتری را برای فعالیت در حوزه‌های دیجیتال فراهم می‌‌کنیم.

در ادامه از احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، تجلیل به عمل آمد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور، نیز با اشاره به داستان مشابه همه استارت‌آپ‌های موفق که از زیرزمین‌ها و گاراژها کار خود را آغاز می‌کنند، گفت: حوزه دیجیتال حوزه پولسازی است. اگر ما در حوزه فرهنگ می‌بازیم، در اصل این شرکت‌های ما هستند که در کف بازار به رقبای خارجی خود می‌بازند و نتیجه آن در فرهنگ مشهود می‌شود و باید استار‌ت‌آپ‌ها را در این حوزه‌‌ها گسترش دهیم.

وی ادامه داد: فارسی نهمین زبان اینترنت در جهان است، در حالی که جمعیت ما در قیاس با جمعیت عرب‌زبان‌ها و ... کمتر است. سایت آپارات صدمین سایت پربازدید دنیاست و این مایه افتخار است و می‌توانیم از همین طریق زبان فارسی را در جهان توسعه دهیم.

تقدیر از ایرج طهماسب به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه شخصیت آفرینی عروسی در کشور فعال بوده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که زیر بارش باران برگزار شد.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز نگرانی در خصوص اشتغال را نگرانی جهانی بیان کرد و گفت: همه مردم دنیا دارند در فضای جدید اشتغال خانه‌تکانی می‌کنند و نگاه استارت‌آپی و نوگرایانه در فعالیت‌های سنتی و صنعتی در حال رشد است و باید از چنین برنامه‌هایی استقبال کرد.

وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان ظرفیت انجام پروژه ما در حوزه دیجیتال است که برای رسیدن به این حجم باید فعالیت‌هایمان را در حوزه انیمیشن به 40 برابر حجم موجود افزایش دهیم که با این کار بازار عظیمی ایجاد و اشتغال‌زایی صورت خواهدگرفت.

وزیر کار با تأکید بر اینکه این وزارتخانه نمی‌تواند زیست‌بوم کارآفرینی ایجاد کند، بیان کرد: می‌توانیم از ایجاد این زیست‌بوم‌ها حمایت کنیم. افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اقدام مبارکی است و تلاش می‌کنیم هر ده روز یک بار کار جدیدی در حوزه‌های مختلف صنعتی ایجاد شود.

سپس از نماد بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال رونمایی و استارت‌آپ بلوچ باکس معرفی شد.  

در پایان نیز تفاهم‌نامه‌‌های متعددی به امضا رسید؛ از جمله توافقنامه همکاری در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی محتوای دیجیتال با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که حمایت از گسترش کسب و کارهای مبتنی بر محتوای دیجیتال و ایجاد هم افزایی و مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی در قالب برنامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال از اهداف این توافق‌نامه مشترک است.

انتهای پیام
captcha