فعالیت مؤسسه سراجین تویسرکان با هدف ترویج حفظ قرآن
کد خبر: 3851619
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

فعالیت مؤسسه سراجین تویسرکان با هدف ترویج حفظ قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه سراجین تویسرکان حدود 10 سالی است که با محوریت برگزاری دوره‌های حفظ قرآن فعالیت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه سراجین تویسرکان از سال 88 اقدام به درخواست صدور مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده است که در نهایت و پس از طی فرآیند طولاتی ثبت‌ مجوز و پروانه فعالیت در سال 91 موفق به اخذ مجوز می‌شود.

این مؤسسه در ایام تابستان به دلیل فراغت دانش‌آموزان سه جلسه در هفته، کلاس‌های حفظ ترتیبی قرآن و در کنار آن نیز برنامه‌های جانبی چون اردوهای تفریحی، زیارتی، درون‌شهری و مسابقات داخلی برگزار می‌کند.

بنا بر گفته علی ترابی، مدیر این مؤسسه «فعالیت این تشکل مردمی ویژه آقایان و پسران 8 تا 18 سال است، هر چند این مؤسسه پیش از این نیز در بخش بانوان فعال بوده است، اما پس از راه‌اندازی شعبه‌ای از جامعةالقرآن ویژه بانوان، این مؤسسه فعالیتش را متمرکز بر بخش آقایان کرده است».

طی ترم پاییز نیز این مؤسسه دو روز در هفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 16:30 دوره‌های آموزش حفظ را در مسجد جامع برای دانش‌آموزان برگزار کرده است تا سهم خود را در جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن عملیاتی کرده باشد.

ترابی با گلایه از اینکه روند اداری صدور مجوز و پروانه فعالیت برای مؤسسات قرآنی طولاتی است، بیان کرد: امیدواریم این روند به دلیل تسهیل فرآیند مؤسسات و ارتقای فعالیت آنها و به منظور اینکه این تشکل‌های مردمی بیش از پیش متمرکز بر فعالیت‌های نوین و جذب‌کننده در حوزه آموزش و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی شوند، بی‌انجامد. این تنها مؤسسه‌ای است که توانسته در شهرستان تویسرکان تا کسب پروانه فعالیت پیش رود.

همچنین مؤسسه سراجین تویسرکان در نظر دارد تا طی تعامل با آموزش و پرورش و همچنین اوقاف و امور خیریه شهرستان و استان بتواند از ظرفیت دانش‌آموزان برای تربیت حافظان قرآن کریم بهره‌مند شود. چنانکه این مؤسسه تاکنون 29 حافظ قرآن در بخش بانوان و آقایان تربیت کرده است.

بنا بر آنچه که ترابی گفته است «این مؤسسه دارای پنج شعبه در روستاهای اطراف تویسرکان است. به گونه‌ای که حتی در روستاهایی چون اشتران، ترمیانک، قلعه نو، کندر و لامیان به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، همچنین فراگیری آموزش قرآن، معلم و قرآن‌آموزان حافظ مؤسسه اعزام می‌شدند که البته فعالیت قرآنی برخی از این روستاها چون قلعه نو ترمیانک به دلیل فقدان حمایت‌های لازم تعطیل شده است و فعالیت شعبه در روستای کندر نیز نیمه فعال است».

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه سراجین تویسرکان در مسجد جامع این شهرستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha