بررسی آخرین تحولات لبنان در دیدار سیدحسن نصرالله با وزیر اقتصاد
کد خبر: 3851582
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

بررسی آخرین تحولات لبنان در دیدار سیدحسن نصرالله با وزیر اقتصاد

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با «علی حسن خلیل»، وزیر اقتصاد این کشور، بحران کنونی و اعتراضات مردمی لبنان را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «lbcgroup.tv/news»، سیدحسن نصرالله، دیروز، 29 مهرماه، در این دیدار که «حاج حسین خلیل»، معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله، نیز حضور داشت، تحولات جاری در لبنان و تحرکات مردمی در مناطق مختلف این کشور و نیز حل بحران فعلی را مورد بحث و بررسی قرار دارد.

سیدحسن نصرالله و وزیر اقتصاد لبنان در این دیدار، که 3 ساعت به طول انجامید، به طرح اصلاح اقتصادی که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر، آن را تهیه کرده پرداختند که براساس اطلاعات موجود، دبیرکل حزب‌الله رویکرد مثبت و سازنده‌ای در خصوص طرح مذکور داشتند. البته برخی ملاحظاتی را نیز در این‌باره مطرح کرد.

در همین راستا منابع حزب‌الله به روزنامه لبنانی «الجمهوریه» اعلام کردند: اوضاع تحت کنترل است و هیچ نگرانی‌ای درباره وخیم شدن اوضاع وجود ندارد و سازنده‌ترین چیزی که به موازات جنبش مردمی به وجود آمد، توافق سنی ـ شیعی بوده است که از طریق تماس‌های میان دو طرف در سطوح مختلف نمود پیدا می‌کند.

خبر دیگر از لبنان حاکی است که به دنبال تلاش موتورسواران حامل پرچم حزب‌الله و جنبش أمل لبنان برای ورود به محل اعتصاب معترضان لبنانی در بیروت، حزب‌الله لبنان ارتباط با این موتورسواران را رد کرد.

شامگاه دوشنبه گروهی از موتورسواران لبنانی با پرچم حزب‌الله و جنبش أمل پس از گشت زدن در تعدادی از خیابان‌های بیروت، قصد ورود به میدان «الشهداء»، محل اعتصاب شهروندان لبنانی، را داشتند که ارتش لبنان آنها را متوقف کرد و نگذاشت به محل تظاهرات‌کنندگان وارد شوند.

انتهای پیام
captcha