برپایی پنجمین گردهمایی بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآن در مصر
کد خبر: 3851573
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

برپایی پنجمین گردهمایی بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآن در مصر

'گروه بین‌الملل ــ پنجمین گردهمایی بین‌المللی مسئولان رادیوهای قرآن وابسته به اتحادیه رادیوهای اسلامی، روزهای اول و دوم آبان‌ماه سال جاری از سوی هیئت ملی رسانه مصر در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «البوابة نیوز»، این گردهمایی با عنوان «نقش رادیوهای قرآن در نشر میانه‌روی و تسامح» برگزار خواهد شد.

«محمد نوار»، رئیس رادیو مصر، در این باره گفت: شخصیت‌های دینی برجسته مصر از جمله احمد الطیب، شیخ الازهر، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف، شوقی علام، مفتی اعظم مصر، احمد عمر هاشم، عضو هیئت علمای ارشد الازهر و شماری از اساتید و علمای الازهر برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

وی افزود: پنجمین گردهمایی مسئولان رادیوهای قرآن وابسته به اتحادیه رادیوهای اسلامی، امسال برای دومین سال به میزبانی هیئت ملی رسانه مصر برگزار می‎‌شود.
 
آیین افتتاحیه این مراسم در ساعت 10:30 صبح فردا، اول آبان‌ماه، به وقت محلی آغاز خواهد شد و پس از آن، جلسه کارگاهی نخست به ریاست محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر برگزار می‌شود و جلسه کارگاهی دوم نیز ساعت 16:30 عصر فردا با عنوان «نقش رادیو قرآن در مقابله با اندیشه افراطی» برپا خواهد شد.

روز دوم این گردهمایی نیز با سخنرانی شوقی علام، مفتی مصر با موضوع «نقش رادیو‌های قرآن در وحدت‌بخشی به مفاهیم و تقریب مذاهب فقهی و پاسخ به شبهات» آغاز می‌شود و جلسه اختتامیه این گردهمایی نیز عصر پنجشنبه، 2 آبان ماه، به ریاست محمد سالم ولد، مدیرکل اتحادیه رادیوهای اسلامی، برگزار خواهد شد و وی در این مراسم سخنرانی خود را با عنوان «نقش رادیو قرآن در مقابله با اندیشه افراطی» ارائه خواهد کرد.
 
یادآوری می‌شود، اتحادیه رادیوهای اسلامی در سال 1975 و پس از ششمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی و موافقت‌ها آن‌ها تأسیس شد و مقر این اتحادیه در جده قرار دارد.
انتهای پیام
captcha