دانشگاه علوم و معارف قرآن جزء 5 دانشگاه برتر در اشتغال است
کد خبر: 3851503
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
حجت‌الاسلام نقیب:

دانشگاه علوم و معارف قرآن جزء 5 دانشگاه برتر در اشتغال است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های موجود در مراکز علمی بحث اشتغال دانشجویان است، گفت: طبق آمار وزارت علوم، بالای 75 درصد دانشجویان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند و در این مسئله جزء 5 دانشگاه برتر کشور هستیم.

دانشگاه علوم و معارف قرآن جزء 5 دانشگاه برتر در اشتغال استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب، سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 29 مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم قرانی قم گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه تخصصی قرآن در کشور است که 6 هزار دانشجو در 18 دانشکده این دانشگاه در کل کشور مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: این فرصت و شرایط خوبی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهبری عالمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار ما قرار داده شده تا بتوانیم در خدمت قرآن باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که دانشگاه از لحاظ علمی در جایگاه خوبی است و دانشکده علوم قرآنی قم نیز در بحث علمی از بالاترین‌ها است، ادامه داد: تراز علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با توجه به انتشار مقالات و کتب مختلف اعضای هیأت علمی و همین طور کسب مقام ها و رتبه های خوب علمی توسط دانشجویان رضایتبخش است.
وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های موجود در مراکز علمی بحث اشتغال دانشجویان است که این مورد در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کمتر است و طبق آمار وزارت علوم، بالای 75 درصد دانشجویان دانشگاه مشغول به کار شده‌اند و در این مسأله جزء 5 دانشگاه برتر کشور هستیم.
نقیب گفت: در حالی که برخی دانشگاه‌های ما با چالش‌های فرهنگی مواجه هستند، خوشبختانه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نه تنها با چالش مواجه نیست بلکه دارای ظرفیت‌های بالای فرهنگی است.
وی ادامه داد: البته وجود ظرفیت بالای فرهنگی به معنای نبود کاستی‌ها و مشکلات نیست و ما به کمک همه معاونان و مدیران دانشگاه در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر شود تا دانشجویان بتوانند با خیال راحت و در فضایی بهتر تحصیل کنند و آینده روشنی را برای خود رقم بزنند.
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان اظهار کرد: این که در فضای قرآنی قرار داریم و روز خود را با قرآن آغاز می‌کنیم یک نعمت بزرگ الهی است و باید قدردان لطف الهی باشیم و از لحظه لحظه این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha