بهره‌مندی ۸ هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در اردبیل
کد خبر: 3851488
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

بهره‌مندی ۸ هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در اردبیل

گروه فرهنگی ــ کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل، گفت: سال گذشته هشت هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۸ هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در اردبیلپروین ملازاده، کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: در راستای ارتقای سطح معنویت در بین دانش‌آموزان، امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی پیش بینی شده است که در طول سال تحصیلی در سطح مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح‌های اکرام دانش آموزان بی بضاعت، فاطمه‌شناسی، ختم قرآن دسته‌جمعی، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، شمیم معرفت، جوانه‌های دانایی و حریم جانان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در سال تحصیلی گذشته را در این راستا عنوان کرد و از ادامه برگزاری این برنامه‌ها در سالجاری خبر داد.

کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان معمولاً با همکاری خانواده می‌توانند در دوران تحصیل نتایج بهتری بگیرند و بهتر عمل کنند، اظهار داشت: بهتر است والدین برای آگاهی از مسائل تحصیلی فرزندان‌شان با مسئولان مدرسه ارتباط بیشتری داشته باشند و در پیشبرد اهداف پیش بینی شده به آن‌ها کمک کنند.

ملازاده افزود: با توجه به اهمیت نقش خانواده در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، سال گذشته به همت امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل، کارگاه‌های آموزشی برای دو هزار نفر از اولیا دانش‌آموزان برگزار شد و امسال هم برگزاری این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی از برگزاری ۸۰ کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته هشت هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل بهره‌مند شدند که سعی داریم با ارتقای کیفیت و کمیت این کارگاه‌ها، در کاهش مسائل و مشکلات دانش آموزان و خانواده‌های آنان گام برداریم.

کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل به توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ بسته حمایت آموزشی، فرهنگی و بهداشتی به دانش آموزان در سال گذشته توسط این حوزه اشاره و بیان کرد: آموزش آئین همسرداری، تحکیم خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، حجاب و عفاف، مهارت‌های فرزندپروری، نقش مادران در اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اولیاء دانش‌آموزان و کارکنان و ازدواج سالم از کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در سال گذشته است.

ملازاده کتابخانه‌های مدارس را کانون‌های اصلی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان خواند و یادآور شد: در سال گذشته پنج هزار جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های این ناحیه اهدا شد.

وی توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی، ارزیابی استعداد‌ها، ارتقاء فرهنگ و افزایش خودباوری را از اهداف برنامه‌های اجرا شده حوزه امور بانوان آموزش و پرورش ناحیه دو استان اردبیل اعلام کرد و از برگزاری اردو و بازدید‌های رایگان برای یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز کم بضاعت و کم برخوردار جهت ایجاد نشاط و شادابی در جهت بروز خلاقیت‌ها در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

ملازاده برگزاری همایش‌های شهرستانی سبک زندگی اسلامی- تحکیم بنیان خانواده، تقویت مهارت گفتگوی خانواده، ازدواج سالم، نقش زنان در انقلاب اسلامی، مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر دانش‌آموزان با اولیا و مربیان را از دیگر اقدامات امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha