بانوی شیعی اهل تانزانیا از آرزوی زیارت کربلا می‌گوید
کد خبر: 3851461
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

بانوی شیعی اهل تانزانیا از آرزوی زیارت کربلا می‌گوید

کانون خبرنگاران نبأ ــ سمیه عذمن، شیعه ۲۵ ساله از کشور تانزانیا، در تشرف به آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه با اشاره به عشق و ارادت خود به امام حسین(ع)، گفت: آرزو دارم روزی زیارت کربلای معلی نصیبم شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جمعی از شیعیان کشورهای آفریقایی نیجریه، تانزانیا، ماداگاسکار و کشور تاجیکستان در قالب کاروان زیارتی عصر روز گذشته، 28 مهرماه به آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه مشرف و از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این بقعه متبرکه بهره‌مند شدند.
قرائت زیارتنامه و شجره‌نامه خوانی امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، تشریح برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این بقعه متبرکه، اهدای بسته‌های متبرک فرهنگی از سوی حجت‌الاسلام حسینی، مدیر فرهنگی این آستان از جمله ‌برنامه‌های بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برای این کاروان زیارتی بود.
آقای ژاکین، زائر مشرف شده از کشور ماداگاسکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: اولین‌بار است که به همراه خانواده به بارگاه مطهر سید یاسر و ناصر(علیهما‌السلام)، برادران امام رضا(ع) مشرف شدم.
وی با اشاره به احساس خود از حضور در این بقعه متبرکه، بیان کرد: بی‌نهایت خوشحال هستم که با زندگی‌نامه این امامزادگان گرامی آشنا شدم و خیلی دوست دارم در مورد آن‌ها بیشتر بدانم.
زائر ۳۳ ساله آفریقایی افزود: قبلاً مسیحی بودم ولی به‌خاطر علاقه به تاریخ و مطالعات زیاد با دین اسلام آشنا و مسلمان شدم و خیلی علاقه‌مند هستم که کتاب‌هایی در مورد زندگی امامان و امامزادگان بخوانم و با زندگی‌نامه آنها بیشتر آشنا شوم.
وی در مورد احساسش از حضور در حرم مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، گفت: این حرم زیبا را خیلی دوست دارم، چون آرامش و احساس معنویت عجیبی به انسان می‌دهد.
ژاکین، از شیعیان کشور ماداگاسکار اظهار کرد: احساس معنویت و آرامش را در حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر برادرانش سیدیاسر و سیدناصر(ع) دارم و به نظرم حرم این بزرگواران فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند ولی معنویت و آرامش یکسانی دارند.
سمیه عذمن، از شیعیان اهل تانزانیا نیز به خبرنگار ایکنا، گفت: اولین‌بار است که به حرم امامزادگان یاسر و ناصر(ع) مشرف می‌شوم و احساس خیلی خوبی دارم و خوشحالم که در این مکان مقدس حضور دارم، چون قبلاً نمی‌دانستم که برادران امام رضا(ع) در این مکان مقدس دفن شده‌اند ولی با توضیحات مدیر فرهنگی این آستان مقدس با زندگی‌نامه این امامزادگان گرامی آشنا شدم.
این زائر و شیعه ۲۵ ساله از کشور تانزانیا بیان کرد: در بازگشت به کشورم، در مورد این مکان مقدس با دوستان و آشنایانم صحبت و حرم برادران امام رضا(ع) را به آنها معرفی خواهم کرد.
سمیه عذمن با اشاره به عشق و ارادت خود به امام حسین(ع)، گفت: آرزو دارم روزی زیارت کربلا و عتبات عالیات نصیبم شود.
همچنین فاطمه حسن عبداللهی، از کشور نیجریه که دومین‌بار است به بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) مشرف شده است، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به این حرم مطهر آمدم چون می‌توانم برای خانواده و دوستانم دعا کنم.
وی افزود: سال‌ها قبل که برای اولین‌بار به این حرم مطهر آمدم، شفای یکی از آشنایانم را از این امامزادگان گرامی خواستم که مستجاب شد.
زائر ۲۱ ساله از کشور نیجریه در مورد برنامه فرهنگی اجراشده از سوی مدیر فرهنگی بقعه متبرکه گفت: این برنامه بسیار عالی بود چون بیشتر از قبل با زندگی‌نامه امامزادگان آشنا شدم، خیلی از مردم و حتی من، قبلاً فکر می‌کردیم که در ایران فقط حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وجود دارد ولی الان می‌دانم که  امامزادگان زیادی در ایران مقبره دارند.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha