اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است
کد خبر: 3851359
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است، گفت: اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است و آموزش و پرورش باید کانون اخلاق باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز دوشنبه، 29 مهر در مراسم استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای معلم و دانش‌آموز گفت: آموزش و پرورش کرمان در حوزه انجمن اولیاء و مربیان رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش با خانواده‌ها ارتباط ندارد و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد، افزود: معلمی کار سختی است و یک معلم باید عاشق و از خود گذشته باشد تا بتواند کار اصلی تعلیم و تربیت را انجام بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه خانواده نیز رکن اصلی تعلیم و تربیت است و باید در امر تربیت مشارکت داشته باشند، بیان کرد: در سند تحول بنیادین بیش از 20 بار به نقش خانواده اشاره شده است.

وی با بیان اینکه امروز اولویت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، گفت: مدیر مدرسه یک وظیفه بسیار سنگین به عهده دارد و به همین سبب ما در انتخاب مدیران مدارس در استان کرمان سختگیری کردیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه معلمان و اولیای دانش‌آموزان در تربیت دانش‌آموز باید همراه و همدل باشند، افزود: خانواده یکی از بهترین شرکای آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه امروز مدارس ما بیش از آنکه نیاز مالی داشته باشند نیاز به همکاری تربیتی خانواده‌ها دارند، گفت: دانش‌آموز سرمایه بزرگ جامعه ما است و ما حتی یک دانش‌آموز را نباید نادیده بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش کرمان تربیتی است و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: معلم باید برای تک تک دانش‌آموزان کلاس دغدغه داشته باشد و از مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان غافل نشود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است، اظهار کرد: اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است و آموزش و پرورش باید کانون اخلاق باشد.

انتهای پیام
captcha