صدوهشتادوپنجمین کتاب محمود حکیمی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3851354
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

صدوهشتادوپنجمین کتاب محمود حکیمی رونمایی می‌شود

گروه ادب ــ در آخرین روز‌های ماه صفر از یکصد و هشتاد و پنجمین کتاب محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت و پرکار کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود.

صدوهشتادوپنجمین کتاب محمود حکیمی رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم (ص) در برنامه محفل مقتل از رمان «پیام محبت» رونمایی می‌شود و از مقام و منزلت این نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شود و علاوه بر محمود حکیمی، مهدی کاموس، داستان‌نویس به سخنرانی خواهد پرداخت.

داستان جدید استاد حکیمی در پی معرفی محتوای واقعی پیام دین اسلام است. داستان «پیام محبت» در مورد مروان و مرتضی است. مروان پاکستانی و از پیروان مذهب حنفی و مرتضی ایرانی و شیعی مذهب است. این دو در آلمان رشته معماری می‌خوانند و بدون حساسیت به باور‌های مذهبی یکدیگر با هم دوست هستند. اگرچه مروان گاهی تحت تأثیر تبلیغات سوء وهابیون در مورد شیعیان، درباره دوستش دچار تردید‌هایی می‌شود. این شرایط ادامه دارد تا آن که مروان وارد گروهی می‌شود و پی می‌برد که هر آنچه تکفیری‌ها درباره اسلام و تعالیم آن و همچنین درباره شیعیان می‌گویند دروغ است.

نویسنده در این کتاب که برای نوجوانان نگاشته بر این نکته تأکید کرده است که آموزه‌های اسلام بر اساس مهرورزی و محبت است. همچنین در این داستان علت‌های گرایش به دین اسلام و نمونه‌هایی از مسلمان شدن بسیاری از افراد ذکر شده است.

استاد محمود حکیمی درباره اثر تازه انتشار یافته‌اش می‌گوید: در کتاب «پیام محبت» پیام پیامبر اکرم(ص) را که براساس مهرورزی بود، مطرح کردم. به دلیل اینکه برخی گروه‌های سلفی مذهب از جمله داعش اعمالی را به نام دین انجام می‌دهند. این اثر مانند اکثر کتاب‌هایم، کتابی دینی است و مانند بسیاری از آثارم کتابی تاریخی است.

یادآور می‌شود؛ استاد محمود حکیمی، با حضور در فضای جدید کتابخانه‌ای که ۱۶ سال پیش به نام وی در بوستان لواسانی منطقه ۱۸ و در جوار فرهنگسرا راه اندازی شد، با علاقه‌مندانش دیدار و گفتگو می‌کند.

آیین رونمایی از کتاب «پیام محبت» به همت فرهنگسرای خاتم(ص) با همکاری کتابخانه استاد حکیمی و انتشارات مدرسه چهارشنبه اول آبان، ساعت ۱۶ در شهرک ولیعصر (ع) منطقه ۱۸ تهران، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم(ص)، سالن خانه دوست فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره۶۶۲۰۷۰۶۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha