شب شعر آیینی در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 3851285
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

شب شعر آیینی در بیجار برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ شب‌ شعر آیینی به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و دانشگاه پیام نور، سه‌شنبه، ۳۰ مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

ناصر قربان‌پور، سرپرست حوزه هنری بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بیست و پنجمین ویژه‌برنامه ماهیانه «ساز و سخن» حوزه هنری بیجار با موضوع شعر آیینی با همکاری دانشگاه پیام نور و با حضور شاعران برجسته استان برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری شهرستان بیجار در‌ راستای فعالیت‌ها و رسالت‌های محوری خود به‌صورت منظم در مناسبت‌های مختلف به برگزاری برنامه‌های ویژه اقدام می‌کند که بر همین اساس در این برنامه از شاعران خوش‌قریحه استان دعوت‌ شده تا سروده‌های خود را در مورد این ایام قرائت کنند.

قربان‌پور بیان کرد:‌ هنر باید در خدمت مردم باشد و خوشبختانه قریب به‌ اتفاق شاعران با توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین اصل در خلق آثار خود سروده‌های بسیار ارزشمندی با موضوعات دینی و در وصف ائمه اطهار(ع) را سروده و آثار ماندگاری را به ثبت رسانده‌اند.

وی ضمن تقدیر از استقبال بسیار خوب شاعران از این برنامه، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های این‌چنینی و گردآوردن شاعران در کنار هم اقدامی ارزشمند در راستای تشویق و ترغیب شاعران و همچنین استفاده آنان از تجربیات یکدیگر خواهد بود.

سرپرست حوزه هنری بیجار بیان کرد: در این برنامه شاعران علی احسان فریدونی، ابوالقاسم معمار، ابوالقاسم آقامیری، محمدرحیمی رضوان، احد شکرپور، علی‌اصغر فریدونی، طاهره تختی، محمد وطنخواه، محسن شکریان و سهیل جمشیدپور آخرین سروده‌های خود را با مضمون آیینی قرائت می‌کنند.

وی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان و شاعران برای حضور در این محفل ادبی گفت: ورود برای دوستداران فرهنگ و ادب در این محفل شاعرانه آزاد است.

قربان‌پور با اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری بیجار در ایام محرم اعلام کرد: برگزاری ششمین سوگواره ملی عکس عاشورایی با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار و داوری اساتید محسن راستانی، آرش خاموشی و جمشید فرجوند فردا در اواخر آبان‌ماه 98 برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان تا پنجم آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود در بخش‌های مختلف این سوگواره را به دبیرخانه سوگواره مستقر در روابط عمومی شهرداری بیجار ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha