روایت عاشورا از دریچه عینک‌های واقعیت مجازی
کد خبر: 3851271
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

روایت عاشورا از دریچه عینک‌های واقعیت مجازی

گروه فرهنگی ــ در ایام پیاده‌روی اربعین مواکب سازمان اوقاف در شهر سامرا اقدام جالبی را انجام دادند که در آن واقعه کربلا به وسیله عینک‌های واقعیت مجازی برای عموم مردم روایت شد.

روایت واقعه عاشورا از دریچه عینک‌های مجازی

به گزارش ایکنا از زنجان، هزاران موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین امسال مستقر شدند تا به عزاداران خدمت‌رسانی کنند و خیلی‌ها با وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام پذیرای عاشقان حسینی بودند و تعدادی از موکب‌ها نیز خدمات بهداشتی ارائه می‌دادند و بعضی هم امکانات اسکان و خواب را فراهم می‌کردند.

در بین همه این موکب‌ها، آن‌هایی که خدمات فرهنگی ارائه می‌دادند و خوراک فکری و روحی زائران را تأمین می‌کردند، توجه مراجعان را به خود جلب کرده بود. سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در شهر مقدس سامرا همزمان با برپایی مواکبی اقدام جالبی را آغاز کرده که در آن واقعه کربلا به وسیله عینک‌های واقعیت مجازی برای زائران روایت می‌شود.

موکب عینک‌های واقعیت مجازی که با استقبال زائران اربعین حسینی روبه‌رو شده است، با داشتن غرفه کودک و نوجوان راه جدیدی برای تبلیغ و روایتگری حماسه عاشورا آغاز کرده است. این اقدام جدید موجب شد تا کودکان ایرانی و عراقی دور هم جمع شوند و شاهد وحدت و همدلی بین کودکان دو کشور باشیم؛ در این موکب غرفه‌ای ویژه‌ برای بازی و سرگرمی کودکان و زائران اربعین حسینی که دارای فرزندان کوچک هستند، تشکیل شده است.

نوآوری در این غرفه چشم زائران کوچک و بزرگ را به خود جلب می‌کرد. ایجاد تصاویر شنی با هنرمایی خاص، عینک‌های واقعیت مجازی، وسایل بازی، عکس رایگان برای زائران اربعین حسینی، اهدا جوایز به کودکان و... از جمله سرگرمی موکب فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در شهر مقدس سامرا برپا شد.

برگزاری مراسم عزاداری به‌صورت روزانه، روایت حرمین عسگریین، برپایی چادر برای اسکان ۲ هزار نفر در جوار موکب، برپایی نماز جماعت یومیه، ایجاد تصاویر و خوش‌نویسی بر روی میز شنی، نقاشی بکشید و جایزه بگیرید، روایتگری شهادت حضرت ابوالفضل (ع) با عینک‌های واقعیت مجازی با دوربین وی‌آر از دیگر اقدامات جالب اوقاف بود که در این موکب به اجرا درآمده است.

در این موکب تلاش شد دستاوردها و مفاهیم عاشورا قابل فهم باشد تا برای کودکان به نمایش درآید؛ این کودکان باوجود آنکه زبان یکدیگر را نمی‌فهمند با زبان کودکی خود یکدیگر را دوست خطاب می‌کنند و این یک نقطه مشترک بین دو کشور است.

22 صفر نماز جماعت وحدت با حضور هزاران زائر به مناسبت اربعین امام حسین(ع) در استراحتگاه موکب اوقاف زنجان برگزار شد. خدمات صورت گرفته در موکب واقفین خیراندیش ۱۱ روز خدمت‌رسانی این موکب است و تا  3 روز تا بعد اربعین نیز فعالیت دارد.

100 خادم در این موکب شهدای کربلا به خدمت‌رسانی پرداختند که به هیچ نهاد دولتی و غیردولتی وصل نبوده و از عواید موقوفات و با نذوراتی که مردم در اختیار گذاشتند از زائران پذیرایی کردند تا قدم‌های زائران اسباب رضایت امام زمان(عج) را فراهم کند.

 

انتهای پیام
captcha