بهره‌برداری از ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3851120
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

بهره‌برداری از ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: اجرا و بهره‌برداری از ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته است.

17 پروژه اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، امروز، 28 مهرماه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: امسال 17 پروژه استان در زمره‌ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته که از این تعداد، چهار پروژه تکمیل ایستگاه پمپاژ باباکلان، تکمیل سد خاکی ایلی‌آباد، تکمیل سد خاکی کوهبرد و توسعه پرورش ماهیان سردابی به میزان 400 تن مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی افزود: چهار پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 شامل احداث کیلومتر صفر تا 12 کمربندی یاسوج در باند دوم بابامیدان ـ یاسوج ـ سمیرم که امسال باید چهار کیلومتر آن احداث شود، دوراهی تنگاری به سمیرم که مقدار تعهد امسال سه کیلومتر است، کیلومتر پنج تا 16.5 محور یاسوج ـ سی‌سخت که مقدار تعهد سال 98 پنج کیلومتر است و بهسازی و احداث کیلومتر صفر تا 12 پروژه تعریض محور گچساران ـ بی‌بی‌حکیمه ـ رگ‌سفید که مقدار تعهد امسال پنج کیلومتر است مربوط به اداره‌کل راه و شهرسازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: سه پروژه اقتصاد مقاومتی استان شامل پتروشیمی گچساران، تولید لوله‌های بدون درز و یک طرح آب معدنی نیز مربوط به اداره‌کل صنعت و معدن است که باید پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران 17 درصد افزایش یابد، پروژه تولید لوله‌های بدون درز باید 25 درصد پیشرفت کند و طرح آب معدنی نیز باید تا پایان سال بهره‌برداری شود.

نوروزی ابراز کرد: کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح سه هزار و 250 هکتار از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 است که از ابتدای امسال تاکنون 18 درصد آن محقق شده است.

وی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب شهرهای دهدشت، دوگنبدان، مادوان و یاسوج را از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 برشمرد و تصریح کرد: هدف این پروژه نوسازی شبکه توزیع بوده که تعهد امسال 22 کیلومتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی گچساران و اجرای خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک را از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال‌ جاری ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha