پیاده‌روی اربعین؛ تجلی همبستگی اجتماعی
کد خبر: 3850843
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

پیاده‌روی اربعین؛ تجلی همبستگی اجتماعی

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که طی سال‌های اخیر با رهنمودهای مقام معظم رهبری راهپیمایی عظیم اربعین شکل گرفته که حرکتی بی‌نظیر است، اظهارکرد: پیاده‌روی اربعین تجلی همبستگی اجتماعی و همگرایی انسانی بر پایه آموزه‌های عاشورایی است.

پیاده‌روی اربعین؛ تجلی همبستگی اجتماعیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) اظهارکرد: اربعین روز دیدار و ملاقات، روز مظلومیت و عدالت‌خواهی، روز برافراشته شدن پرچم توحید و خون‌خواهی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر با رهنمودهای مقام معظم رهبری راهپیمایی عظیم اربعین شکل گرفته که حرکتی بی‌نظیر است، افزود: پیاده‌روی اربعین تجلی همبستگی اجتماعی و همگرایی انسانی بر پایه آموزه‌های عاشورایی است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که بیش‌از ۲۰ میلیون نفر در اربعین امام حسین(ع) حضور پیدا می‌کنند، گفت: بدون تردید اجتماع عظیم عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر باشکوه‌ترین پدیده در سطح جهان است. پیاده‌روی اربعین قدرت‌نمایی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل دشمنان و استکبار جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که پیاده‌روی اربعین ثابت کرد هیچ تهدیدی مانع حضور عاشقانه و دلدادگان حسینی در کربلای معلی نیست، افزود: یک روزی داعش آمده بود و به خیال خام خود با تهدید می‌خواست که پیاده‌روی اربعین را تحت‌شعاع قرار دهد، اما اربعین حسینی(ع) داعش و داعشیان را نابود کرد. 

وی ادامه داد: امسال نیز قبل از شروع پیاده‌روی اربعین حوادثی در عراق اتفاق افتاد، بلندگوهای استکبار جهانی و شبکه‌های استعماری سعی کردند با دامن زدن به وقایع اخیر در عراق، اربعین حسینی(ع) را تحت شعاع قرار دهند اما اراده الهی بر این بوده که اربعین حسینی همچون خورشید بدرخشد.

میرعمادی با بیان این‌که امسال نیز جنگ روانی دشمن و تلاش رسانه‌های ارتجاعی و استکباری نتوانست اجتماع عظیم اربعین حسینی را کم‌رنگ کند، اظهارکرد: امروز در اربعین حسینی شاهد فریاد «لبیک یاحسین» در سراسر جهان اسلام هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار اطلاعاتی جوانان مومن و انقلابی سپاه در دستگیری روح‌الله زم، سرشبکه کانال آمدنیوز، تصریح کرد: این اقدام و این عملیات بار دیگر غرور ملی را برانگیخته و مردم ایران را شاد کرده است. سایت و کانال ضد انقلاب و معاند آمد نیوز در سال ۹۶ با اخبار جعلی در ایران فتنه راه‌اندازی کرد و به کشور عزیز ما خسارت وارد کرد.خوشبختانه امروز شاهدیم که با یک عملیات پیچیده، فنی، دقیق و هوشمند این عنصر پلید و کثیف به دام نیروهای اطلاعات سپاه افتاده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به لایه‌های حفاظتی مختلف روح‌اله زم از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: جوانان مومن و پاسداران با ایمان با شجاعت توانستند سرویس‌های اطلاعاتی را کنار زده و این عنصر پلید را دستگیر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: در چند سال اخیر یک عده نفوذی در داخل کشور با روح‌اله زم و آمدنیوز همکاری کردند، انتظار داریم دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی شبکه‌ها و عناصر داخلی و افراد نفوذی داخلی که با شبکه معاند و ضدانقلاب آمدنیوز همکاری می‌کردند و اخبار و اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند، شناسایی، دستگیری و به اشد مجازات برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که این روزها شاهد هستیم که عده‌ای برای میانجی‌گری ایران با عربستان و آمریکا در کشور تردد دارند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: عربستان هیچ اراده‌ای برای مذاکره ندارد، چراکه تحت اشراف آمریکا قرار داشته و استقلالی از خود ندارد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همچنان فرمودند: راه مذاکره ایران با عربستان در موضوع یمن است، از تجاوزگری یمن دست بردار آن‌گاه مانعی نیست، ضمن اینکه آمریکا باید بداند با تهدید و تحریم نمی‌توان ملت ایران را تسلیم کرد.

انتهای پیام
captcha