پیوست فرهنگی در توسعه حرم ائمه اطهار(ع) ضروری است
کد خبر: 3850591
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نواب:

پیوست فرهنگی در توسعه حرم ائمه اطهار(ع) ضروری است

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه بازدید از طرح توسعه حرم حسینی،‌ پیوست فرهنگی در طرح توسعه حرم ائمه اطهار(ع) را ضروری دانست و نکاتی را درباره این طرح بیان کرد.

پیوست فرهنگی در طرح توسعه حرم ائمه اطهار ضروری استبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در پنجمین روز سفر به عتبات‌، حرم حضرت سیدالشهدا(ع) را زیارت کردند و پس از بازدید از صحن عقیله بنی هاشم و طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در جریان آخرین روند فعالیت‌های اجرایی آن قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جریان بازدید از صحن عقیله بنی هاشم گفت: این طرح بسیار ارزشمند و برای شیعه اثری ماندگار است و برای حفظ و ماندگاری این طرح باید کاری اساسی انجام داد تا در طول تاریخ ثبت و ضبط شود.

وی موسوعه‌نویسی طرح توسعه را برای ماندگاری این طرح پیشنهاد کرد و یادآور شد: اگر به صورت روزانه مراحل بازسازی و توسعه حرم امام حسین(ع) مکتوب و منتشر شود، این آثار ماندگاری بیشتری خواهند داشت و آیندگان نیز می‌توانند از این طرح‌ها الگوبرداری کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه هرکاری نیاز به پیوست فرهنگی دارد تا آن اثر ماندگار شود،‌ افزود: نباید پیوست فرهنگی در این طرح مغفول واقع شود، شیوه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از الگوهای مختلف این پیوست فرهنگی را در طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) انجام داد.

وی استفاده از احادیث گهربار حضرت سیدالشهدا(ع) در طرح توسعه حرم آن حضرت را لازم دانست و تأکید کرد: گرچه سخنان و احادیث امام حسین(ع) از نظر تعداد زیاد نیست، اما همین احادیث، بسیار پربار و روحبخش است و اثر ماندگاری در انسان دارد.

انتهای پیام
captcha