جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3850514
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی طی شش ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی به نیازمندان اهدا کردند که مدت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبیرضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات امری ضروری است و باید همه دستگاه‌های مربوطه در این امر تلاش کنند.

وی یکی از محورهای رسیدن به عدالت اجتماعی را پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: اگر این فریضه الهی به ‌موقع پرداخت شود، در آبادانی جامعه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در قالب کمک‌های معیشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی، مسکن، جهیزیه محرومین هزینه شده است.

سلم‌آبادی به اجرای طرح شجره طیبه در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح بیش از هشت هزار درخت در استان پلاک‌کوبی شده که عواید حاصل از فروش محصولات این درختان در راستای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع زکات جمع‌آوری شده یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان نقدی و یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان غیر نقدی بوده است، تصریح کرد: زکات واجب ۴۲۰ میلیون تومان و زکات مستحبی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان، زکات فطریه عام و سادات ۹۶۳ میلیون تومان، کفارات ۵۱۶ میلیون تومان و رد مظالم یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۶۲ عامل افتخاری، ۲۹۶ مبلغ افتخاری زکات و ۲۶۱ شورای زکات روستایی در استان با این نهاد همکاری می‌کنند، یادآور شد: از مجموع اعتبارات زکات ۹ درصد پروژه‌ای و ۹۱ درصد به نفع محرومان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha