خانه فرخی یزدی محلی برای فعالیت‌های فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3850306
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

خانه فرخی یزدی محلی برای فعالیت‌های فرهنگی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با افتتاح موزه خانه فرخی یزدی، مسیر گردشگری ادبی رونق گرفته و این مکان به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی موردعلاقه فرخی و پاتوق هنرمندان تبدیل می‌شود.

خانه فرخی یزدی مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد سه شنبه شب، 23 مهرماه در آیین افتتاحیه موزه خانه فرخی یزدی اظهار کرد: با افتتاح موزه خانه فرخی یزدی، مسیر گردشگری ادبی رونق گرفته و این مکان به محلی برای فعالیت‌های فرهنگی موردعلاقه فرخی، و پاتوق هنرمندان تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: جرقه احیای خانه فرخی در سال ۸۸ توسط مالک این خانه با اهدای آن به اداره کل میراث فرهنگی زده شد.

وی ادامه داد: در همان سال به علت ترکیدگی لوله آب خانه فرخی یزدی در وضعیت بدی قرار گرفت، و اهمیت احیا و مرمت آن را دوچندان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، افزود: به دلیل نبود اعتبار مشخص برای مرمت خانه فرخی یزدی، کار مرمت آن متوقف شد و به دلیل اینکه این ملک متعلق به میراث فرهنگی بود مشارکت با شهرداری به نتیجه ای نرسید.

فاطمی گفت: در نهایت این اداره کل با استفاده از نیروهای امانی که برای مرمت‌های ضروری در نظر گرفته شده است، پس از ۱۳۰ سال از تولد و ۸۰ سال از درگذشت فرخی یزدی، موزه خانه این شاعر و ادیب یزدی را مرمت و افتتاح می‌کند.

انتهای پیام
captcha