اجرای محافل قرآنی مشترک میان قاریان ایران و عراق
کد خبر: 3850193
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷

اجرای محافل قرآنی مشترک میان قاریان ایران و عراق

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ برپایی محافل مشترک میان قاریان ایران و عراق، برگزاری همایش اربعین، از جمله برنامه‌هایی است که با حضور کاروان نور اربعین در کشور عراق انجام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان؛ در چهارمین روز از حضور کاروان نور اربعین در کشور عراق، برنامه‌های مختلفی از محافل مشترک میان قاریان ایران وعراق گرفته تا اجرای برنامه در همایش‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری توسط اعضای این کاروان اجرا شد.

برپایی همایش اربعین و تمدن توسط بعثه مقام معظم رهبری، یکی از مهترین برنامه‌ها بود که تلاوت آغازین آن توسط سعید رحیمی، از قاریان استان گلستان انجام شد. همچنین برگزاری محفل انس با قرآن کریم صافی صفا و تلاوت نخبگان قرآنی کشور ایران و عراق در این محفل از دیگر فعالیت‌های کاروان نور است.

در این همایش آقایان، حبیب صداقت، حامد علیزاده و مهدی سعادتی از ایران به تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید پرداختند، این محفل با اجرای گروه مدیحه‌سرایی محراب ادامه یافت، همچنین در بخش دیگری از این محفل، آیات روح بخش قرآن کریم توسط قاری ممتاز از کشور عراق، سیدعمار تلاوت شد.

در ادامه فعالیت‌های کاروان نور اربعین، مهدی سعادتی‌کیا، به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم در حسینیه آیت‌الله شاهرودی شهر نجف پرداخت. تلاوت اذان‌گاهی و اقامه اذان ظهر و همچنین اذان مغرب با نوای مهدی غلام‌نژاد نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

برپایی محفل انس در همایش بانوان صافی صفا با مجری‌گری ابراهیم ساکی تلاوت آقایان حبیب صداقت، حامد علیزاده، سعادتی‌کیا و قاری عراقی سیدیاسر العلاق و اجرای گروه محراب بخش دیگری از برنامه‌های روز چهارم کاروان نور بود.

تلاوت مهدی غلامنژاد در همایش بعثه مقام معظم رهبری و مقبره شهید آیت الله حکیم، همچنین تلاوت مهدی سعادتی‌کیا در صحن مطهر حضرت زهرا(س) و مقبره شهید آیت الله حکیم، اجرای گروه تواشیح انوارالهدی قم، تلاوت و ابتهال حبیب صداقت و اقامه اذان توسط محمدجواد قیاسی در موکب حرم حضرت معصومه(س) نیز بخش دیگری از برنامه‌های کاروان نور بود.

انتهای پیام
captcha