ابراز امیدواری مسکو به عدم درگیری ارتش ترکیه و سوریه
کد خبر: 3850077
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

ابراز امیدواری مسکو به عدم درگیری ارتش ترکیه و سوریه

گروه بین‌الملل ــ میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، با تأکید بر ادامه میانجیگری بین ترکیه و سوریه، ابراز امیدواری کرد که درگیری نظامی میان ارتش دو کشور رخ ندهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، امروز 23 مهرماه، در مورد عدم درگیری میان دو ارتش سوریه و ترکیه ابراز امیدواری و اعلام کرد: تماس‌های مسکو در این راستا ادامه دارد.

بوگدانوف که در گفت‌وگو با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: امیدواریم که هیچ درگیری بین دو ارتش رخ ندهد. در همین راستا تماس‌هایی برای چاره‌جویی این موضوع ذیل قوانین بین‌المللی و همچنین در نظر گرفتن منافع طرفین در حال انجام است.

معاون وزیر امورخارجه روسیه در ادامه از اظهارنظر درباره گزارش‌هایی مبنی بر میانجیگری مسکو میان کردها و دمشق خودداری کرد و گفت: امیدواریم که آن‌ها به توافق برسند. تمامی طرفین، از جمله سوری‌ها و کردها و سوری‌ها و ترک ها باید به اجماع و توافق دست یابند.

مسکو تأکید کرده است که نظامیان دو کشور ترکیه و سوريه به منظور عدم درگیری نظامی تماس‌هایی با یکدیگر داشته‌اند.

به دنبال توافق کردهای سوریه با دولت مرکزی این کشور، نیروهای ارتش سوریه از صبح دیروز، ۲۲ مهرماه، وارد مناطق کردنشین حسکه و رقه شده‌اند. همچنین این نیروها به شهرهای منبج، عین العرب در حومه حلب و شهر تل تمر در حومه حسکه وارد شده‌اند.

انتهای پیام
captcha