شکست توطئه دشمنان در عراق با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی
کد خبر: 3849946
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

شکست توطئه دشمنان در عراق با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی

گروه معارف- مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند با بهانه‌های واهی و دروغین روابط دو ملت ایران و عراق را خدشه‌دار کنند، گفت: این توطئه خطرناک با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی عراق شکست خورد.

شکست توطئه دشمنان با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی در عراقبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر،  امروز 22 مهرماه در جمع طلاب این مدرسه علمیه، گفت: این سال‌ها کربلا تنها کنگره شیعیان نیست بلکه در سطحی عمیق‌تر و فراگیر‌تر برای انسان‌های آزاده از هر کیش و مذهبی است.

وی حضور عاشقانی از سایر ملیت‌های جهان را نشان‌دهنده جهانی شدن این حرکت عظیم مردمی دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین، نمادی از وحدت و همبستگی مسلمانان در سایه آرمان‌های عاشورایی است.

سلیمانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد آشوب در عراق، تصریح کرد: هدف تضعیف مراسم معنوی اربعین و ایجاد تظاهرات در عراق ابتدا صنفی و اقتصادی بود، اما با شتاب زیاد رنگ و بوی سیاسی علیه حاکمیت، مرجعیت تشیع و حتی اربعین گرفت که این نشان دهنده طراحی پشت صحنه این جریان است.

وی با بیان اینکه این اعتراض‌ها به سرعت با استقبال شبکه امپراتوری رسانه‌ای غرب مواجه شد، افزود: رهبری اصلی اعتراضات در فضای مجازی از خارج از عراق انجام می‌شد و این موج گسترده به دلیل عدم همراهی احزاب اصلی و ورود مرجعیت شیعی از جامعه فروکش کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند با بهانه‌های واهی و دروغین روابط دو ملت ایران و عراق را خدشه‌دار کنند،  گفت: این توطئه خطرناک با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی عراق شکست خورد.
سلیمانی با اشاره به اینکه، پیاده روی اربعین حسینی تجلی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و عاشورایی است، افزود: باید تلاش کنیم این ارزش‌های ناب بیش از پیش در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا کند.

مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه، پیاده روی اربعین حسینی هر ساله حاوی پیامی آشکار برای دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: این حرکت خودجوش و عظیم مردمی به دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) هشدار می‌دهد که دست از توطئه و فتنه علیه امت اسلامی بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به اینکه، حضورعاشقان حسینی در راهپیمایی پیاده روی امسال با عظمت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد،گفت: این حضور نشان دهنده گسترش روز افزون گفتمان حسینی در جهان است.

انتهای پیام
captcha