فعالیت 110 «مهد امین» از سوی حوزه/ مهدهایی که نصف سایر مهدها پول می‌گیرند
کد خبر: 3849881
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
حجت‌الاسلام نبوی:

فعالیت 110 «مهد امین» از سوی حوزه/ مهدهایی که نصف سایر مهدها پول می‌گیرند

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون تبلیغی فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ایجاد 110 «مهد امین» از سوی حوزه علمیه در سراسر کشور خبر داد.

مهدهای امین نصف مهدهای دیگر پول می‌گیرند/ فعالیت 110 «مهد امین» تحت نظارت حوزه علمیهحجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغی فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: به علت ایجاد مشکلات فرهنگی در مهدهای موجود کشور، مهدهای امین از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه تأسیس شد و هم‌اکنون 110 مهد امین در سراسر کشور فعالیت دارند.

نبوی با بیان اینکه این مهدها در سال جاری توسعه و گسترش خواهند یافت، اظهار کرد: تفاوت مهدهای تحت نظارت معاونت تبلیغ با سایر مهدها در این است که به همت مبلغان و مبلغات حوزه اداره می‌شوند و محتوای آموزشی هم تفاوت دارد.  

استفاده از مساجد برای مهد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه ادامه داد: استفاده از فضای مساجد به عنوان مهد از دیگر وجوه تمایز مهدهای امین در مقایسه با سایر مهدهاست که سبب می‌شود تا مساجد رونق بیشتری بگیرند و بچه‌ها نیز از کودکی در فضای معنوی مسجد بزرگ شوند.

نبوی اضافه کرد: در مهدهای موجود، عمده درآمد، نصیب دارنده مجوز مهد می‌شود، ولی در مهدهای امین، نصف مهدهای دیگر از والدین بچه‌ها پول می‌گیرند و دو برابر هم حقوق به مربیان و معلمان می‌دهند؛ یعنی معاونت برنامه‌ای برای درآمدزایی ندارد و عمده درآمد نصیب مربیان و معلمان می‌شود.

معاون تبلیغی فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور همچنین با اشاره به فعالیت بیش از دوهزار و صد مدرسه امین، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما کمبود بودجه است؛ زیرا هیچ بودجه برنامه‌ای نداریم و بودجه‌ای هم که وجود دارد فقط جاری است، ولی با این وجود کارها را ادامه می‌دهیم که یکی از آن‌ها تولید محتوا برای مدارس امین است.

انتهای پیام
captcha