استان آذربایجان‌غربی ظرفیت کشاورزی بالایی دارد
کد خبر: 3849847
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

استان آذربایجان‌غربی ظرفیت کشاورزی بالایی دارد

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی به جهت اینکه ظرفیت کشاورزی بالایی داشته و در زمینه جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است.

استان آذربایجان‌غربی ظرفیت کشاورزی بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، دیروز، ۲۱ مهر،  در نخستین جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه‌گذاری و اقتصاد که به منظور بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات پروژه‌های اقتصادی و اشتغال پایدار روستایی و تعیین گروه های کاری برگزار شد، با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش نرخ بیکاری و نیز رشد مشارکت اقتصادی در استان اظهار کرد: ما نیز معتقدیم که وضعیت بیکاری و اشتغال در استان مطلوب نیست اما آمارهای اعلامی توسط مرکز آمار ایران گزارش شده و بخشی از بهبود وضعیت اشتغال استان در تابستان سالجاری به جهت اشتغال در بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی ظرفیت کشاورزی بالایی دارد، افزود: اتفافات خوبی که در بحث بهبود فضای کسب و کار، اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی، تثبیت وضعیت واحدهای در معرض تعطیلی، احیای بخشی از واحدهای راکد و جذب سرمایه گذاری رخ داده در تابستان سال‌جاری بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رتبه نخست کاهش نرخ بیکاری را کسب نمود.

شهریاری در ادامه با اشاره به جایگاه خوب استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از پیگیری برای افزایش این تسهیلات خبر داد و گفت: با رایزنی‌های که با تهران صورت گرفته سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت تخصیص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و پروژه‌های در نوبت راهکارهای لازم برای تسریع در پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha