راه‌اندازی دفتر همیار وقف در زیرکوه/ قصه وقف‌هایی که احیا می‌شوند
کد خبر: 3849781
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

راه‌اندازی دفتر همیار وقف در زیرکوه/ قصه وقف‌هایی که احیا می‌شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه گفت: دفتر همیار وقف از اواسط مهرماه امسال در بخش زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی دفتر همیار وقف در زیرکوه/ قصه وقف‌هایی که احیا می‌شوندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی رمضان پور، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه امروز 22 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر همیار وقف از اواسط مهرماه امسال در بخش زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تلاش اداره اوقاف این است که املاکی وقفی به صورت هیات امنایی در شهرستان انجام شود و بیشترین وقف‌های شهرستان در بخش زهان بوده؛ بنابراین دفتر همیار وقف راه اندازی شده تا بر املاک وقفی نظارت داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زیرکوه افزود: حکمی در قالب همیار وقف برای اعضای هیات امنا به مدت یک سال صادر شده که این افراد در بخش زهان و شهر زیرکوه وقف‌ها را بررسی می‌کنند و در شناسایی موقوفات مغفول و ثبت اراضی وقفی و در اجرای نیات واقفین فعالیت داشته باشند.

رمضان پور تصریح کرد: فعالیت اوقاف بیشتر نظارتی بوده و امیدواریم این افراد پیگیر برنامه‌ها باشند تا موقوفات بیش از پیش رشد داشته باشند و اگر حق و حقوق موقوفات ضایع شده آن را پیگیری کنند.

تلاش برای احیای موقوفات

وی با بیان اینکه بیشترین نیات واقفین در شهرستان نیز مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است، ادامه داد: احیای موقوفات و عمل به نیات واقفین یکی از اهداف دفتر همیار وقف است و ملک وقف طوری نیست که مانند املاک بیت‌المال باشد بلکه این املاک از بیت‌المال جلوتر است چرا که وقف شده و هر کسی نمی‌تواند در این املاک دخل و تصرف داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه خاطرنشان کرد: همه مردم نسبت به موقوفات مسئول هستند و وقف نیز واجب کفایی بوده و مردم تکلیف دارند از املاک وقفی دفاع کنند و اگر حق و حقوقی پایمال شده از آن دفاع کرده و یا به متولی موقوفه اطلاع دهند.

رمضان پور با بیان اینکه دفتر همیار وقف در راستای تکریم و همکاری با اداره اوقاف راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: همیار وقف نقش قابل توجهی در ایجاد وقف‌های جدید دارند.

وی یادآور شد: همشهریان وقف‌های خود را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنند و بر اساس نیازی که جامعه امروز دارد وقف‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha