نمایش «نای و نی» با هنرنمائی جمعی از معلولان در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3849771
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

نمایش «نای و نی» با هنرنمائی جمعی از معلولان در همدان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ یک نویسنده و کارگردان همدانی از اجرای نمایش «نای و نی» توسط تعدادی از معلولان در همدان خبر داد و افزود: این نمایش قصه سرداران ایرانی است که برای یاری امام حسین(ع) راهی کربلا شده‌اند اما زمانی می‌رسند که واقعه کربلا رخ داده است.

نمایش «نای و نی» با همکاری و هنرنمائی جمعی از معلولان در همدان اجرا می‌شودبهنام میرزایی، نویسنده و کارگردان نمایش «نای و نی» در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: این نمایش منتخب نهمین جشنواره سراسری تئاتر صاحبدلان است که در قالب موسیقی، حرکت، فرم و پخش تصویر به روایت تابلوهایی از کربلا می‌پردازد.
وی با اشاره به موضوع نمایش بیان کرد: این نمایش قصه سرداران ایرانی است گه برای یاری امام حسین(ع) راهی کربلا شده‌اند اما زمانی می‌رسند که واقعه کربلا رخ داده است.
میرزایی ادامه داد: حضرت زینب به کسانی که دیر رسیده‌اند می‌فرماید که واقعه کربلا و روایات عاشورا را در هر کوی و برزن بیان کنند.
وی ادامه داد: در این نمایش بیش از 40 نفر از هنرمندان همدانی در قالب بازیگر و عوامل اجرایی روی صحنه نقش آفرینی می‌کنند.
این کارگردان همدانی افزود: در این نمایش بازیگران حرفه‌ای نظیر سید مهرداد کاووس حسینی، نسا بخشی، سید علی موسوی مظفر، امین فعله‌گری و غیره در کنار سایر هنرمندان که تعدادی از آنها را معلولان جسمی، ناشنوایان و نابینایان هستند و در این صحنه توانایی و هنر خود را ثابت می‌کنند، ایقای نقش می‌کنند.
وی اضافه کرد: این کار به نفع انجمن دانشجویان امواج سکوت و کانون سندروم داون استان همدان انجام شده است.
میرزایی با اشاره به اینکه این نمایش از 17 مهرماه همه روزه از ساعت 17:30 در تالار فجر همدان به روی صحنه رفته و تا 26 مهرماه همچنان ادامه دارد، بیان کرد:
کارگردانی، نویسندگی و طراح حرکات فرم به عهده شخص خود بنده بوده‌ام، دستیار کارگردان نیز یاسر پاشایی و طراحی صحنه و لباس نیز به عهده نرگس صبوری است.
وی در پایان ضمن تشکر از حمایت و مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری در اختیار قرار دادن سالن و اقلام فرهنگی گفت: این اولین بار است که در این استان همکاری با تئاتر معلولین برای اجرای نمایش به عمل آمده است و این کار حق آنان است چرا که نیاز به دیده شدن دارند.

یادآور می‌شود؛ این نمایشنامه نویس آثاری چون «گره آخر»، «محراب»، «مو طلا» «پسر قوس و قزح» «آب ماه چاه» را در پرونده هنری خود دارا است که این آثار به چاپ رسیده‌لند و نمایشنامه «لیلا» و «عروس برفی» نیز دو اثر در دست چاپ این نویسنده همدانی است.

انتهای پیام
captcha