نقش زن در اربعین/ اربعین؛ بالاترین رسانه حضرت زینب(س)
کد خبر: 3849749
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

نقش زن در اربعین/ اربعین؛ بالاترین رسانه حضرت زینب(س)

گروه اجتماعی ـ دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی کشورمان با اشاره به نقش زن در اربعین، خبررسانی حضرت زینب(س) را بعد از عاشورا یادآور شد و گفت: همه ساله عاشقان امام حسین(ع) از تمام کشورهای دنیا در اربعین حضور می‌یابند که این مسئله به خاطر آن خبر صحیحی بود که سال 61 حضرت زینب(س) منتشر کرد.

زهرا سجادی، دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی کشور در حاشیه بازدید از موکب احمدبن موسی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین نقش زن در اربعین پرداخت و گفت: زن و مرد هر دو از صدر اسلام تاکنون در کل جامعه همیشه نقش داشته‌اند و پا به پای هم جلو آمدند.

وی افزود: وقتی در تاریخ به جنگ احزاب و جنگ‌های حنین و امثال اینها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مادر عمار یاسر، صفیه عمه پیامبر و غیره در جنگ‌ها حضور جدی داشتند و نقش ایفا کردند و این نقش‌آفرینی تا سال 61 هجری ادامه داشت که توسط حضرت زینب(س) ادامه یافت.

الگوسازی حضرت زینب(س) برای نسل‌ها

سجادی ادامه داد: حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا برای زنان امروز الگوسازی کردند تا ما بعد از 1400 سال بتوانیم از این الگو همچنان استفاده کنیم و بدانیم که زن به عنوان یک عنصر فعال در جامعه است و نه تنها تربیت‌کننده فرزندان و خانواده است بلکه یک فعال اجتماعی و تربیت‌کننده جامعه است که خودش هم حضور عینی و جدی در جامعه دارد و می‌تواند نقش ایفا کند.

مدرس دانشگاه علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که بانوان جامعه چگونه با الگوگیری حضرت زینب(س) نقش خود را در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی و ولایت‌پذیری که مهم‌ترین نقش است، ایفا می‌کنند و توانستند علاوه بر نقش تربیتی خود این نقش‌ها را هم به خوبی ایفا کنند.

اربعین؛ بالاترین رسانه حضرت زینب(س)

وی در ادامه سخنان خود به نقش اطلاع‌رسانی و پیام‌آوری حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های یک پیام خوب سرعت، صحت و وسعت و نفوذ آن است که حضرت زینب(س) در اربعین بالاترین رسانه را داشت و توانست به بهترین شکل پیام عاشورا را به مخاطبان منتقل کند به‌طوری که این پیام تا امروز و بعد از گذشت 1400 سال همچنان باقی است.

لعنت رسانه‌های یزیدیان در زیارت عاشورا

سجادی فرازهایی از زیارت عاشورا را یادآور شد و گفت: در زیارت عاشورا چه کسانی لعن می‌کنیم؟ می‌گوییم «و من اشیاعهم، اتباعهم و اولیائهم» و آنها را لعن می‌کنیم زیرا اینان در زمان عاشورا رسانه بودند و می‌خواستند عاشورا را از بین برده و کتمان کرده و آن خبر مهم را نابود کنند و اگر حضرت زینب(س) این پیام را از نظر صحت، وسعت و نفوذ انتقال نداده بودند امروز خبری از عاشورا نداشتیم و این جمعیت گسترده زائران برای اربعین حضور نداشتند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: به همین دلیل است که ما دائماً در زیارت عاشورا آن رسانه‌ای که می‌خواست پیام عاشورا را از بین ببرد لعن می‌کنیم و امروز می‌بینیم که پیام عاشورا جهانی و عالم‌گیر شده است و همه ساله عاشقان امام حسین(ع) از تمام کشورهای دنیا در اربعین حضور می‌یابند که این مسئله به خاطر آن خبر صحیحی بود که سال 61 حضرت زینب(س) منتشر کرد و امروز به ما رسید.

انتهای پیام
captcha