رسانه‌ها مشوق آحاد جامعه برای مشارکت در انتخابات باشند
کد خبر: 3849743
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

رسانه‌ها مشوق آحاد جامعه برای مشارکت در انتخابات باشند

گروه سیاسی ــ رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری انتخابات گفت: رسانه‌ها باید در کنار سایر عوامل با ارائه مطالب مفید و ارتقای آگاهی‌های مردم، مشوق آحاد جامعه در مشارکت فراگیر در انتخابات باشند.

تبعیت از مرّ قانون تنها راه برگزاری انتخابات سالم و با شور و نشاط  استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان، 22 مهرماه در اولین نشست ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یزد اظهار کرد: تشکیلات قضائی در هر استان موظف است به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظران شورای نگهبان و هیئت اجرایی، اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول دارد.

وی رعایت و التزام به 6 اصل از سوی ناظران، مجریان، نامزدها و طرفداران، رأی‌دهندگان و رسانه را زمینه‌ساز انتخاباتی باشکوه، با عظمت و عزت‌مند ذکر کرد و گفت: رعایت اصل دیانت و تقوی سیاسی، رعایت شفافیت و صداقت کاری، رعایت امنیت، صحت و دقت در امر برگزاری و التزام به رقابت توأم با رفاقت و بنا بر اصل مخفی بودن آراء، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی عاری از هرگونه جرم و خطا خواهد بود.

این مقام قضایی، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جرایم انتخاباتی مربوط به ارتکاب جرم در یک بازه زمانی خاص و کوتاه، قبل، حین و بعد از انتخابات است بیان کرد: عوامل اجرایی، نظارتی، نامزدها، رأی‌دهندگان و رسانه‌ها همه و همه باید دست به دست هم دهند و با رعایت قانون‌مداری، امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری زمینه‌ساز برگزاری یک انتخابات خوب، شفاف، آزاد و با شکوه باشند.

وی به نقش حائز اهمیت و اثر‌گذار رسانه‌ها در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تمام رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری باید در کنار سایر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی، با ارائه مطالب مفید و افزایش و ارتقای آگاهی‌های مردم، مشوق آحاد جامعه در مشارکت فراگیر در انتخابات باشند.

رئیس کل دادگستری یزد به رصد دقیق فضای مجازی و برخی تبلیغات زود هنگام و سایر چالش‌های موجود در این زمینه، اشاره کرد و گفت: با هدف بازدارندگی و جلوگیری از هرگونه چالش و جرایم مرتبط، شعب اختصاصی در دادسرا و دادگستری تعیین شده است تا با نهایت سرعت، دقت و صحت به این گونه جرایم رسیدگی شود.

وی استفاده از نیروهای مجرب، متدین، متعهد، مسئولیت‌پذیر و امانت‌دار در هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات را خواستار شد و بیان کرد: بهره‌گیری از افراد صالح و سالم، برگزاری انتخابات را از هرگونه درگیری با حاشیه و چالش دور می‌سازد؛ چراکه التزام به قانون شاخصه افراد متدین و مسئولیت‌پذیر است.

دهشیری تصریح کرد: نامزدها و کاندیداهای انتخاباتی التزام به قوانین و رعایت قانون را باید بیش از همه مد نظر قرار دهند؛ چراکه مردم از کسانی که قرار است در آینده جزء قانون‌گذاران این کشور قرار گیرند توقع بیشتری دارند.

انتهای پیام
captcha