سمنان؛ گزینه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور
کد خبر: 3849690
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

سمنان؛ گزینه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور

گروه اجتماعی ــ سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه سمنان تجربه خوبی را در برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال‌های قبل دارد، گفت: این استان گزینه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور است.

سمنان؛ گزینه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر روز گذشته، 21 مهر در هفتمین نشست ستاد انتخابات استان سمنان که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه چهار کرسی از ٢٩٠ کرسی مجلس شورای اسلامی به استان سمنان اختصاص دارد، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری از میزان کشوری بالاتر بوده و این امر نشان می‌دهد مردم استان در زمینهٔ حضور و مشارکت در انتخابات پیشرو هستند.

وی ادامه داد: استان سمنان در انتخابات الکترونیک نیز یکی از استان‌های فعال است که می‌تواند گزینه و نمونه برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در کشور باشد، زیرا این استان با جمعیت اندک و قابلیت فراوان به مشابه یک نمونه عمل می‌کند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی نخستین حضور مردم پس از بیانیه گام دوم انقلاب در پای صندوق‌های رأی است، افزود: برای برگزاری بهتر انتخابات، آسیب‌شناسی فرآیندهای اجرایی انتخابات از سال گذشته آغاز شده است.

به گفته وی، فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های کشور در دوره‌های آموزشی اجرای فرآیندهای انتخابات شرکت خواهند کرد که در این راستا تمهیداتی نیز اندیشیده شده تا شعبه‌های رأی‌گیری برای اولین بار، سطح‌بندی شوند به این ترتیب شعبه‌هایی که رأی کمتری دارند باید رصد شده و به شعبه‌هایی که آرای بالا دارند باید خدمات بیشتری برای شمارش آرا و پذیرش مردم به آنان ارائه شود.

انتهای پیام
captcha