سیستان‌وبلوچستان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 3849622
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

سیستان‌وبلوچستان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: استان سیستان‌وبلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌ کشاورزی، معدن، مرز و ترانزیت دارد که همچنان دست‌نخورده مانده و از این جهت می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، یکشنبه، 21 مهرماه در نشست شورای اداری ایرانشهر گفت: غبار محرومیت سال‌هاست که بر چهره استان نشسته و ظرفیت‌های بی‌شمار این استان را پنهان و ناشناخته نگه داشته است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی، معدن، مرز و ترانزیت دارد که همچنان دست‌نخورده مانده و از این جهت می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی اظهار کرد: نباید واژه «محروم» را برای این استان به کار برد، زیرا استعدادها و ظرفیت‌های این استان بیش از محرومیت‌های آن است، با این‌حال، همیشه بر محرومیت آن تأکید شده و زیبایی‌های آن تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

محامی بیان کرد: اگر به‌درستی از ظرفیت‌های این استان بهره‌برداری شود، می‌تواند در مقیاس ملی و حتی بین‌المللی تأثیرگذار باشد، چراکه دارای مرز آبی و خاکی بوده و تنها راه دسترسی کشورهای منطقه به آب‌های آزاد است.

وی افزود: مدیران و مسئولان استانی باید نهایت تلاش خود را در معرفی استان و جذب سرمایه‌گذار داشته باشند. همچنین باید سعی شود زمینه‌های سرمایه‌گذاری مهیا باشد تا افراد در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

علی زینی‌وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بررسی عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که نظام به دلیل ماهیتش همواره مورد تهدید بوده و معاندین نظام علاوه بر فشارهای اقتصادی، به انتخابات به عنوان نقطه تهدید نظام دل بسته‌اند؛ لذا مسئولین با اعتماد آفرینی و حفظ آرامش اجتماعی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و ایجاد مشارکت حداکثری را در انتخابات هدف قرار دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که انتخابات در چهارچوب قانون برگزار خواهد شد، از فرمانداران سطح استان خواست تا اجازه دخالت هیچ کس را در امر برگزاری انتخابات ندهند.

زینی‌وند بیان کرد: طرح حفاظت از زیرساخت‌های انتخاباتی در روز قبل و روز انتخابات و نیز روز بعد از آن باید تدوین و ارائه شود. هیچ نقطه فاقد آنتن‌دهی برای اجرای انتخابات الکترونیک نباید وجود داشته باشد و زیرساخت‌های لازم ارتباطی براساس محل استقرار شعبات باید فراهم شود.

انتهای پیام
captcha