خدمت‌رسانی ۸۵ ایستگاه صلواتی به زائران اربعین در همدان
کد خبر: 3849559
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

خدمت‌رسانی ۸۵ ایستگاه صلواتی به زائران اربعین در همدان

گروه اجتماعی ــ مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین همدان از فعالیت ۸۵ ایستگاه صلواتی در خدمت به زائران اربعین در استان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در مسیر رفت و برگشت زائران در حال خدمت‌رسانی هستند که نیازمند دریافت نذورات مردم خیر همدان برای تهیه اقلام مورد نیاز هستند.

فعالیت و خدمت‌رسانی 85 ایستگاه صلواتی در همدان/ موکب‌های مردمی نیازمند کمک خیران حسینیسیدرضا موسوی، مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از فعالیت 85 ایستگاه صلواتی در خدمت به زائران اربعین در استان خبر داد.

وی ادامه داد: از این مجموعه آماری تعداد 30 ایستگاه در مسیر رفت فعال بوده که در ایام پس از اربعین موکب‌های رفت نیز در قالب موکب برگشت فعالیت می‌کنند.

موسوی افزود: این ایستگاه‌ها از 1 هفته قبل از اربعین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا 1 هفته بعد از اربعین همچنان در حال خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها ظرفیت اسکان 150 هزار زائر را در طول شبانه‌روز دارند، گفت: اسکان، پذیرایی، امداد خودرو در راه‌های مواصلاتی استان، پوشش نیروهای امدادی هلال‌احمر، اتخاذ تدابیر ترافیکی و راهنمایی رانندگی، ساماندهی نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، برپایی نماز جماعت با حضور روحانیان، ایجاد غرفه‌های شارژ موبایل، پخش بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و لوح فشرده، از اقداماتی است که در ایستگاه‌های صلواتی و همچنین حوزه استحفاظی استان برای پذیرایی از زائران انجام شده است.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان با ذکر این نکته که مردم فهیم همدان مشتاقانه برای خدمات‌دهی به زائران داوطلب شده‌اند، گفت: توجه به مردم‌محوری، توسعه مشارکت‌ها و اقدامات داوطلبانه مردم، بالا بردن تنوع خدمات در ایستگاه‌های صلواتی، کاهش و مدیریت هزینه‌های غیرضروری و عدم استفاده از نماد سازمان‌های دولتی از دیگر نکاتی است که باید توسط مدیران ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در پایان ضمن تشکر از ستاد مردمی اربعین استان گفت: با توجه به فعالیت این ایستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا 5 روز پس از اربعین در استان نیاز شدید به اقلام خوراکی مانند برنج، گوشت، سیب‌زمینی و ...، و اقلام دارویی و پتو، همچنین جذب مشارکت مردمی در تکمیل و ساخت سرویس‌‎های بهداشتی دارد.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان اضافه کرد: مردم خیر و مؤمن استان همدان می‌توانند در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین کمک‌های نقدی و نذورات خود را به شماره کارت 6037997599032266 و شماره حساب 0151725172008 به نام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان واریز کنند.

انتهای پیام
captcha