استقرار موکب‌های اوقاف برای پذیرایی زائران در ۱۰ محور مرزی
کد خبر: 3849480
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
معاون اوقاف کشور خبر داد:

استقرار موکب‌های اوقاف برای پذیرایی زائران در ۱۰ محور مرزی

گروه فرهنگی‌ــ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اوقاف در ۱۰ محور مرزی با برپایی موکب از محل موقوفات و با همکاری خیران و عاشقان اهل بیت (ع) پذیرای زائران اربعین حسینی است.

اوقاف در ۱۰ محور مرزی با برپایی موکب پذیرای زائران اربعین استحجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه اغلب هزینه پذیرایی از زائران از موقوفات تأمین می‌شود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به زائران انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه موکب‌های اوقاف حدود ۶ هزار زائر را اسکان می‌دهند، ابراز کرد: روزانه ۱۳۰ هزار پرس غذا در موکب‌های اوقاف تهیه و بین زائران توزیع می‌شود. اوقاف در ۱۰ محور مرزی با برپایی موکب از محل موقوفات و با همکاری خیران و عاشقان اهل بیت(ع) پذیرای زائران اربعین حسینی است.

معاون سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه این سازمان در مجموع پنج میلیون پذیرایی از زائران انجام می‌دهد، افزود: این اقدامات از محل موقوفات، متولیان موقوفات و خیران توسط هیئت امنا و خادمان امام‌زادگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰ هزار نفر در کل موکب‌های زیرنظر اوقاف اسکان پیدا می‌کنند، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی نیز در کنار این اقدامات انجام می‌شود.

اربعین حسینی، جهان را تحت تأثیر قرار داده است

معاون سازمان اوقاف کشور ابراز کرد: اربعین حسینی نه تنها منطقه بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار داده و خواب ابرقدرت‌های جهان را آشفته کرده است.

وی با بیان اینکه غیرشیعیان نیز در حرکت اربعین مشارکت دارند، افزود: بنا به گفته بزرگان، اربعین مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است و پرچم مدیریت جهان را در دست خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه امام زمان(عج) هنگام ظهور خود را با امام حسین(ع) معرفی می‌کند، گفت: دشمن با توجه به اهمیت اربعین و تحولات متأثر از آن درصدد به انحراف کشاندن آن است.

این مقام مسئول در پایان گفت: دشمنان در تلاشند تا با ایجاد آشوب در عراق و حتی برپایی موکب‌های جریانات انحرافی در این حرکت عظیم خلل ایجاد کنند؛ لذا همه دوستداران اباعبدالله باید در این راه گام بردارند.

انتهای پیام
captcha